En directe

Cocodril Club

SOCIETAT

"El primer avís va arribar 50 minuts després que desbordés la carretera on l’aigua s’emportava els vehicles” 

En una entrevista a Ràdio Estel, un testimoni de València ha explicat com ha viscut els aiguats d’aquest dimarts pel DANA

30 octubre 2024

Redacció

Comparteix
aiguats al País Valencià

Salva Garrido ha passat la nit a la feina pels forts aiguats al País Valencià d'aquest dimarts causats per la DANA. En una entrevista al programa a El Matí a Ràdio Estel, Garrido ha lamentat que han viscut els fets "amb molta desinformació". "Sí que s'ha activat l'alerta provincial que arriben missatges al mòbil, però el primer avís ha arribat 50 minuts després que es desbordés la carretera on l'aigua s'emportava els vehicles", ha comentat. Garrido ha explicat que ha passat la nit a la feina perquè el desbordament del barranc de Paiporta els va sorprendre i no van poder marxar ràpid. "Un desastre", ha valorat tot plegat.

Parròquies més afectades són Catarroja, Albal o Massanassa

L'arquebisbe de València, Enrique Benavent, ha avisat que hi ha parròquies i esglésies afectades per les fortes tempestes causades per la DANA aquest dimarts. En una entrevista al programa a El Matí a Ràdio Estel, Benavent ha comentat que desconeix les dades exactes i el tipus d'afectació, ja que "les línies telefòniques no funcionen" i no ha pogut contactar amb els rectors de les parròquies. "L'afectació no és igual a totes. A la comarca de Ribera Alta hi ha esglésies on ha entrat aigua, però la situació més crítica és a les parròquies de les comarques del sud, com Catarroja, Albal o la Massanassa", ha manifestat.

L'arquebisbe de València ha explicat que han demanat als rectors de les parròquies que ajudin a les persones afectades que ho necessitin. Alhora, Enrique Benavent ha enviat un missatge de solidaritat. "Tenen el nostre afecte dels cristians i comunitats de l'Arxidiòcesi de València. Estem al seu costat i preguem per ells".

Escolta l'entrevista a Enrique Benavent, arquebisbe de València

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

David Serrano i Ángela Cervantes: "Trobo a faltar que s’aposti per una comèdia més adulta”

El director i l'actriu presenten 'Lapönia', una pel·lícula per riure i reflexionar sobre la nostra pròpia cultura i el que la fonamenta

27 març 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

RELIGIÓ

Ràdio Estel ofereix una cobertura especial per Setmana Santa

Ràdio Estel retransmet en directe les diverses litúrgies i actes de pietat de la commemoració cristiana de la passió de Crist

27 març 2026

Redacció

SOCIETAT

'Ve, torna i viu': La campanya per frenar els accidents de trànsit

L’Associació STOP Accidents llança aquesta campanya davant la previsió de gran mobilitat d'aquesta Setmana Santa

27 març 2026

Redacció