En directe

Sons de la terra

SANITAT

El doctor Robert Güerri adverteix que hi haurà una nova pandèmia "més aviat del que ens pensem"

Quan fa cinc anys del primer cas de Covid detectat al mercat de Wuhan, a la Xina, el cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital del Mar lamenta que hi ha “una certa fatiga amb la vacunació i això ha generat relaxació” 

Publicat: 18/11/2024 13:06 Actualitzat: 18/01/2026 21:39 per Redacció

Comparteix
vacuna COVID

"No hem d’abaixar la guàrdia". Aquest és l’avís que ha llençat sobre el coronavirus el doctor Robert Güerri en una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel. El cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital del Mar de Barcelona ha explicat que "el coronavirus ha passat a formar part del panorama viral de tot l’any, però especialment durant els mesos freds". A més, ha remarcat que "hi ha gran quantitat de virus respiratoris" i que els científics han comprovat que aquests virus es transmeten més fàcilment que les bactèries. Si a això s’hi afegeixen "les grans interaccions, la gran globalització", el metge reconeix que això porta més contagis d’aquest tipus de malalties. Per això, el doctor Robert Güerri assegura que, si abans hi havia pandèmies d’aquest tipus cada cent anys, ara "tornarà a passar" una pandèmia com la de la COVID. I afegeix que serà "més aviat del que pensem". 

Un dels factors que ho accelera és la poca vacunació de la majoria de la societat. El cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital del Mar de Barcelona lamenta que "ens hem afartat" de vacunar-nos o de fer servir la mascareta. Entén que la societat s’ha cansat d’aquestes mesures després del tram més dur de la pandèmia, però recorda que "la vacuna és una eina que, tot i no ser perfecta, ajuda molt" a controlar la malaltia i redueix els seus efectes més greus. Per això reclama a la societat que no s’abaixi la guàrdia. El doctor Güerri esperava que la COVID impulsés "un canvi cultural" perquè "ajudéssim entre tots a bloquejar la circulació dels virus" fent servir la mascareta, vacunant-se o quedant-se a casa quan s’està malalt. "Malauradament, res d’això ha calat" reconeix Robert Güerri, cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital del Mar de Barcelona. 

Escolta l'entrevista a Robert Güerri, cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital del Mar

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Nuria Mencía: "S'ha de parlar de la mort sense por"

Núria Mencía

Parlem amb l'actriu Nuria Mencía sobre 'La última noche con mi hermano', una tragicomèdia escrita i dirigida per Alfredo Sanzol

23 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joel Joan: "Als catalans ens debilita molt voler caure bé a tothom"

Joel Joan

Parlem amb Joel Joan sobre 'Bons i Dolents', la seva última comèdia dirigida per Nelson Valente al Teatre Condal de Barcelona

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ACCIÓ SOCIAL

Juanjo Ortega: "La soledat no desitjada es pot prevenir"

Juanjo Ortega

Parlem amb Juanjo Ortega, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sobre la Setmana contra la Soledat No Desitjada

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,