En directe

Radio Vaticana

SOCIETAT

Cristina González, advocada: “Els menors obren diferents perfils a les xarxes socials per esquivar els controls parentals”  

Segons la normativa europea, l’edat mínima per tenir un compte a les xarxes socials és els 16 anys, però molts menors se salten aquest límit per obrir-se els seus perfils

2 gener 2025

Redacció

Comparteix
adolescents i les xarxes socials

La majoria dels adolescents se les empesquen per esquivar el control dels seus pares sobre el que publiquen en xarxes com, per exemple, Instagram. En una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel, l’advocada de la companyia jurídica Arag, Cristina González, explica que la majoria dels menors “tenen diferents perfils en una mateixa xarxa social”. D’aquesta manera, segons l’advocada, tenen un perfil “on hi són els pares i poden observar tot el que pengen”, però després en tenen d’altres on s’esquiva aquest control parental.  En aquest sentit, González ha recordat que els menors són nadius digitals i fan servir la tecnologia amb molta facilitat, però “sense ser conscients dels perills que comporta”.   

Per això, el grup d’advocats de la companyia Arag impulsa des de fa mesos xerrades a les escoles i instituts catalans perquè els joves aprenguin com actuar i com defensar-se davant els perills de les xarxes. L'objectiu és explicar als alumnes com tenir una bona conducta a Internet, els principals delictes a la xarxa com el ciberassetjament, el ciberassetjament pedòfil o l'ús indegut de dades, i se’ls ensenya a actuar si s'és víctima i què passa si un menor comet aquest tipus de delictes.  Tot plegat, perquè com explica l’advocada d’Arag, “els menors estan indefensos davant les xarxes socials”.   

El que fan els advocats d’Arag en aquestes xerrades és explicar als adolescents quins són els seus drets i les seves obligacions perquè, com explica, hi pot haver conseqüències molts greus per un mal ús de les xarxes com ara “el pagament d’indemnitzacions o inclús l’internament en un centre de menors”.   D’altra banda, també se’ls explica com actuar si creuen que poden ser víctimes d’assetjament. En aquest cas, l’advocada Cristina González recomana “no alimentar el monstre i acumular totes les proves possibles per després poder denunciar a la policia”. 

Escolta l'entrevista a l'advocada Cristina González

0:00 / 0:00

Ràdio Estel ha pogut presenciar una de les xerrades i aquesta és la crònica que ens deixa en Xavi Toscano.   

Escolta la crònica de Xavi Toscano

0:00 / 0:00

Més actualitat

BISBATS

ENTREVISTES

ESGLÉSIA CATALUNYA

Josep-Lluís Serrano, bisbe d'Urgell: "Si escoltem i guarim, la bel·ligerància pot baixar"

El nou copríncep d'Andorra diu que, en aquesta nova etapa, vol "ser fidel a una herència rebuda i fer-la present" després "d'un temps d'aprenentatge i coneixement"

1 juliol 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Abel Folk i Sílvia Marsó: "Els ideals no ens fan millors persones"

Silvia Marsó i Abel Folk

Parlem amb el director i actor Abel Folk i l'actriu Sílvia Marsó sobre 'Clavells', una obra escrita per Emma Riverola dins del Festival Grec

1 juliol 2025

Redacció

POLÍTICA

L'advocat Marc Molins es mostra sorprès de la diferència de tracte a Koldo i Ábalos amb el de Santos Cerdán

Santos Cerdán

L'advocat creu que el jutge pot tenir algun indici que justifiqui l'asimetria de tracte amb Santos Cerdán

1 juliol 2025

Redacció