En directe

Cocodril Club

POLÍTICA

El Govern tanca la porta a uns nous Jocs Olímpics a Catalunya

El conseller d'Esports, Berni Álvarez, assegura que està "descartada" una candidatura per organitzar uns Jocs Olímpics a Catalunya

29 maig 2025

Redacció

Comparteix
Berni Álvarez

El Govern ha tancat la porta a uns nous Jocs Olímpics a Catalunya. El conseller d'Esports, Berni Álvarez, ha assegurat que una candidatura catalana per organitzar uns Jocs, tant d'hivern com d'estiu, "ara mateix està descartada". En una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel, el titular del departament ha assegurat que “no està damunt de la taula”.

El mes de març d’aquest any, Álvarez va reconèixer que no tancava la porta a ressuscitar la candidatura a uns Jocs Olímpics d'hivern i va assegurar que el govern “valoraria totes les opcions”. Ho va dir en una sessió de control al Parlament. Qui també es va mostrar obert a recuperar el projecte conjunt amb l’Aragó el 17 de març va ser el mateix president de la Generalitat, Salvador Illa.  

Álvarez ha explicat que ara la conselleria està centrada a pensar amb “esdeveniments esportius amb una bona planificació” per millorar infraestructures esportives que després serveixin per portar altres grans competicions esportives, com uns Jocs Olímpics. Álvarez ha apuntat que tenen “moltes” propostes d’esdeveniments esportius “sobre la taula” que estan estudiant. “Som molt assenyats de planificar tant petits com grans esdeveniments que afectin un territori o a tot Catalunya”.

Álvarez descarta la creació de noves seleccions catalanes

Álvarez també ha descartat crear noves seleccions esportives catalanes. El conseller d'Esports ha assenyalat que ha de ser una voluntat de les federacions esportives. "Si la pròpia federació no vol fer cap passa, no podem provocar-les, ja que és una situació que ells han de voler", ha apuntat. El titular del departament ha recordat l'acord amb Esquerra Republicana de crear una oficina de promoció de les seleccions catalanes.

En aquest sentit, ha comentat que aquesta oficina ha de "coordinar el que les federacions vulguin fer" i "fins a on volen arribar". Álvarez també ha explicat que el Govern vol "tenir un pla d'alt rendiment català, crear una marca pròpia i coordinar i optimitzar el què ja es feia".

Més actualitat

ENTREVISTES

MÚSICA

Olga Miracle: "Darrere de cada lied hi ha un poema que s’ha de transmetre"

Parlem amb la soprano Olga Miracle sobre el seu concert al Teatre de Sarrià, que serà un recital de LIED català en homenatge a Conxita Badia

30 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

"Una alerta no serveix de res si no ve precedida d'una prealerta"

L'investigador de l’Oficina Tècnica d’Enginyeria Forense, Vicent Pons Grau, demana una conscienciació del risc de la població

30 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Maria Molins i Berta Rabascall: "Com més anys tens, més 'i si' hi ha"

Les actrius encarnen el mateix personatge amb una diferència de 32 anys a 'Göteborg'

29 desembre 2025

Redacció