En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

SOCIETAT

Marc Serra, sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat: “O Illa vol canviar de socis de govern o s’està autocondemnant a una legislatura en solitari i inestable”

El portaveu adjunt dels Comuns a l’Ajuntament de Barcelona creu que el president ha “traït” als seus votants i només li interessa fomentar el turisme

10 juny 2025

Redacció

Comparteix
Marc Serra

El portaveu adjunt dels Comuns a l’Ajuntament de Barcelona, Marc Serra, creu que el president Salvador Illa “s’està autocondemnant o bé vol canviar de socis de govern” amb l’anunci de l’ampliació de l’aeroport del prat. El regidor ho ha dit a El Matí a Ràdio Estel, on ha lamentat que si es confirma, la mesura del govern “passaria per sobre de l’espai protegit de la Ricarda, destrossant aquest tresor que tenim. No hi ha manera d’ampliar sense carregar-s'ho, insisteix”. Serra creu que Illa empeny el país i a la ciutat amb un model de país que prioritza el turisme. “Tenim una ciutat massificada és impossible moure’s per la ciutat o agafar el transport públic. Salvador Illa vol incrementar la xifra dels vint milions de turistes a l’any. No sabem on acabaran aquests turistes”, lamenta.

Davant de l’anunci que farà Illa aquest migdia, Serra ha dit que actuaran fent oposició a l’Ajuntament de Barcelona i pressionaran la Generalitat perquè intervingui i impulsi un turisme sostenible, millori rodalia i el transport d’alta velocitat. “No té cap sentit que en un moment d’emergència climàtica el govern inverteixi a ampliar una infraestructura fora que hi hagi un pelotazo urbanístic.

“Collboni ha traït al votant progressista”

Pel que fa a la reserva del 30% dels pisos a habitatge protegit, Serra lamenta que l’alcalde de Barcelona hagi volgut fer caure la mesura. “Dos anys després, Collboni ha traït al voltant progressista. No té un pla de mandat i la majoria dels ciutadans no saben quines mesures vol tirar endavant”. Creu que el batlle fa malabars i intenta acontentar l’esquerra i la dreta “però no té aliances”. Per això, creu que no només els ha decebut a ells, sinó a tota la ciutadania.

Sobre aquesta qüestió, el portaveu adjunt dels comuns ha posat d’exemple el cas de París, on fa més d’una dècada que aquesta mesura funciona. “Quan hem parlat amb l’alcaldessa sempre ens ha dit que hi haurà pressions de rendistes i lobbies, però cal aguantar dos o tres anys. Al final, aquests acceptaran les regles i les sancions”. Creu que en el cas de Barcelona cal més mà dura. “Falten mesures, Collboni no ha posat cap mena de sanció.

En tot cas, el sector immobiliari espera que l’alcalde pacti noves mesures sobre habitatge amb la dreta”, explica. A més, recorda que l’alcalde rep pressions que no ha estat capaç de frenar com ara del Círculo Ecuestre o el Cercle d’Economia. “Collboni és pròxim a les elits que li demanen que deixi de fer inspeccions i de grans tenidors que li demanen que incompleixi les polítiques d’habitatge”, lamenta.

“És ridícul que Collboni es vulgui trobar amb Airbnb”

D’altra banda, Serra ha posat d’exemple la reunió que l’alcalde de Barcelona havia de mantenir amb Airbnb, una trobada que finalment s’ha anul·lat. “És ridícul que l’alcalde d’una ciutat com Barcelona demani una reunió per fer complir la normativa. És com si algú que rep una multa de trànsit és citat per parlar sobre la normativa viària”.

De totes maneres, Serra diu que cal augmentar-les inspeccionar i sancions totes les grans operadores. “Collboni té les eines i l’equip per fer-ho. Per això li demanem que faci servir la potestat d’alcalde, és a dir, la signatura de multes. És l’única manera que els lobbies acceptin les regles del joc”, recorda.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Marc Serra

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

MEDI AMBIENT

Ana Caño: "Els recercadors tenim l'obligació de donar solució a la sequera"

"Els recercadors tenim l'obligació de donar solució a la sequera"

Entrevistem a Ana Caño, investigadora del CSIC que ha descobert un avenç científic per desenvolupar plantes resistents al canvi climàtic

12 juny 2025

Redacció

SOCIETAT

Arrels Fundació: "Molt poques persones sense llar denuncien les agressions"

Arrels Fundació

Beatriz Fernández, directora d'Arrels Fundació, assegura que les dues persones agredides a Barcelona es troben bé

12 juny 2025

Redacció

SOCIETAT

Els primers passos per iniciar-se en l'esport

Esport

Pedro Victor López, professor de la Blanquerna, ens guia sobre com iniciar-nos en l'esport

12 juny 2025

Redacció