En directe

El Matí a Ràdio Estel

Infraestructures

SOCIETAT

Santi Vila: “L’ampliació de l’aeroport del Prat té molt suport polític i institucional” 

El president del Cercle d'Infraestructures creu que cap dels impulsors “té al cap perjudicar el medi ambient i els veïns”

11 juny 2025

Redacció

Comparteix
Aeroport del Prat

L’actual president del Cercle d’Infraestructures, Santi Vila, defensa que l’ampliació de l’aeroport del Prat que aquest dimarts va anunciar el president Salvador Illa “té molt suport polític i institucional”. El també exconseller d’Empresa i Cultura ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha recordat que “formacions com Junts per Catalunya o el PSC s’hi han mostrat a favor amb una claredat meridiana”.

Vila creu que el govern ha portat amb un “gran encert” l’intent d’alienar tothom, tot i que hi ha partits que han mostrat els seus dubtes com ERC o els comuns. “M’ha semblat interpretar que ERC s’oposava a la iniciativa perquè els preocupava la governança de l’aeroport, però també entenen que el govern apliqui una geometria variable”, diu. “Com que això no forma part del pacte d’investidura entenen que busqui suport en altres formacions”, remarca Vila.

"Cap dels impulsors creu que el projecte perjudica el medi”

Segons Vila, el més important és que la Generalitat hagi fet un pas endavant explicant bé el projecte i ordenant les idees. “Ara, però, caldrà acreditar-ho bé des del punt de vista tècnic i ambiental”. Ara bé, Vila creu que cap dels impulsors de la iniciativa té al cap “poder dur a terme el projecte perjudicant l’entorn ambiental i veïnal. Això no passarà”, insisteix. Amb tot, l’exconseller diu que no cal perdre el temps, ja que l’anàlisi confirma que en entorns urbans com el nostre “sovint hi ha dificultats, per això és legítim que hi hagi veus que defensin criteris més exigents”, conclou.

"Cap dels impulsors creu que el projecte perjudica el medi”

Vila assegura que estem en una fase de modernització que implica millorar l’oferta i reforçar l’existent. “Durant els últims anys i per motius diversos hem perdut pistonada i ara calia reprendre-ho", explica. Vila recorda que els experts fa anys que defensen l’ampliació de la pista per atendre millor la capacitat dels vols intercontinentals. 

Recupera l'entrevista

Entrevista a Santi Vila

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

MÚSICA

Carlos Checa: “És un repte llegir les grans obres de la literatura sinfònica”

Carlos Checa

Parlem amb Carlos Checa, director titular i artístic i membre fundador de la Jove Orquestra Simfònica de Barcelona, sobre els 10 anys de trajectòria de l'agrupació

22 desembre 2025

Redacció

RÀDIO ESTEL

El Sorteig de Nadal de la Loteria Nacional, a Ràdio Estel

El Matí a Ràdio Estel dedica una programació especial del Sorteig de la Loteria Nacional d'aquest dilluns 22 de desembre

19 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Dafnis Balduz i Míriam Iscla: "Està bé entendre tothom, però hi ha línies que no es poden travessar"

Els actors protagonitzen 'Honestedat' al Teatre Akadèmia, on el debat és l'element principal entre els dos personatges

19 desembre 2025

Redacció