En directe

La nit és nostra

EDUCACIÓ

La USOC crítica que el calendari escolar s'ha dissenyat "més des d'un despatx que des d'una aula"

El Secretari General de la Federació d'Educació de la USOC assenyala que hi ha hagut una "imposició" en el disseny del calendari

Publicat: 11/06/2025 12:30 Actualitzat: 18/01/2026 21:18 per Redacció

Comparteix
Calendari escolar

El curs escolar 2025/26 començarà el 6 de setembre. Això "no garanteix la qualitat del curs", segons Enric Gallego, Secretari General de la Federació d'Educació de la Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC). En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, ha criticat que "el calendari escolar s'ha dissenyat més des d'un despatx que des d'una aula" i que ha sigut una "imposició".

Gallego també ha reprovat els canvis en la selectivitat respecte a les faltes d'ortografia. "Les coses s'han de marcar amb un criteri pedagògic clar", ha manifestat. Per altra banda, s'ha mostrat favorable a la regulació de l'ús dels mòbils a les escoles.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Enric Gallego

0:00 / 0:00

Més actualitat

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Patricia Melgar: “Volem desterrar de les nostres vides el masclisme” 

La investigadora ha parlat al programa 'La nit és nostra' d'Eduard Buil', sobre la cultura de la violació, les noves formes de violència masclista i la necessitat de conscienciar els joves, en el marc del Fòrum Jove d'aquest divendres.

4 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Joan Luna i Jordi Pastor: "El còmic és una bona eina per explicar molts temes complicats"

Joan Luna i Jordi Pastor

Parlem amb Joan Luna i Jordi Pastor, autor i il·lustrador de la novel·la gràfica 'Son cuatro días' publicada per l'editorial Astiberri

4 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

INTERNACIONAL

Ernesto Pascual: "En aquest context, el president dels Estats Units no és tan fort com en altres països"

El doctor en relacions internacionals exposa que en aquest final de mandat pot haver-hi vetos mutus entre Trump i els demòcrates a la cambra baixa i el Senat

4 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,