
La xarxa de Rodalies ha patit incidències cada dia durant els mesos de juliol i agost. A més, durant aquest mateix període s’han cancel·lat 1.500 trens, amb els problemes que això provoca als usuaris. Per altra banda, l’Agència Catalana de Notícies ha fet un recompte i ha descobert que 1 de cada 4 trens antics de la xarxa han tingut problemes amb l’aire condicionat. Això ha provocat més de 140 incidències en la climatització dels trens entre els mesos de maig i agost, amb temperatures altíssimes i amb dues onades de calor que han portat els termòmetres fins a l’extrem.
Davant de tot aquest desgavell el Govern s’ha reunit aquest dimarts amb els responsables del servei que són Renfe i Adif, per mirar de trobar millores i evitar el malestar dels usuaris. En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, la portaveu de la plataforma Dignitat a les vies, Anna Gómez, ha explicat que esperen que d'aquesta reunió en “surti un calendari clar no només de grans obres sinó també d’actuacions reals” que ajudin a rebaixar les molèsties dels usuaris.
Les reclamacions
Com a exemple ha posat la reparació d’ascensors com els de l’estació de Vilanova i la Geltrú que porten tres mesos espatllats. “La gent necessita veure que hi ha canvis. El corredor sud ha perdut un 15% de passatgers. És un tema de sostenibilitat agafar el tren, ens obliguen a agafar el cotxe perquè la gent vol arribar al lloc”, ha manifestat Gómez.
Un altre exemple del poc manteniment a la xarxa de Rodalies que ha posat Anna Gómez és la informació que es dona als usuaris. Com per exemple el mal funcionament de les pantalles i la megafonia. “Cal que posin l’usuari al centre”, ha demanat Gómez.
D’altra banda, ha denunciat que van traslladar a la consellera de Territori Sílvia Paneque que no funcionaven els aires condicionats als trens i que Paneque els va respondre “que també hi havia escoles amb barracons sense aire i que havien d’aguantar”.
Per últim, ha anunciat que la plataforma d’usuaris presentarà el pròxim 6 d’octubre a Tarragona una pàgina web que agruparà totes les incidències de la xarxa de regionals i Rodalies “perquè així el govern no podrà dir que el 95% dels trens arriben puntuals”.