En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

El Sindicat de Llogateres reclama que la solució a la crisi de l'habitatge no es basi en la construcció

La portaveu Carme Arcarazo remarca la importància que els lloguers de temporada i per habitacions entrin al topall dels preus dels pisos

16 desembre 2025

Redacció

Comparteix

Aquest dimarts la Unió Europea vota la regulació de lloguers de pisos. Des del Sindicat de Llogateres es mostren favorables en uns aspectes i la seva preocupació en d'altres. La mesura de la qual tenen esperança és que la llei estableix que els estats han de regular els preus. Precisament aquesta setmana ho vota el Parlament de Catalunya. Tot i això, la portaveu de l'entitat, Carme Arcarazo, subratlla que "per blindar aquesta escletxa per la qual immobiliàries i rendistes que intenten trampejar les lleis, caldrà remarcar-ho al febrer al Congrés".

El Sindicat, per contra, no està d'acord amb les solucions que es proposen, la qual asseguren que basen en la construcció. "A la bombolla es va construir molt i els preus continuaven pujant, és una solució que es queda molt curta i cal intervenir al mercat", reitera en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel. Per altra banda, apunta que caldrà estar atents perquè el finançament de la Unió Europea tingui una repercussió en els preus.

Paral·lelament a la normativa europea, el Sindicat de Llogateres continua remarcant la importància que els lloguers de temporada i per habitacions entrin a formar part del topall dels preus dels pisos. "L'any que ve a Catalunya s'acaben 150.000 contractes i ara mateix el mateix incentiu perquè no renovin el contacte és el lloguer de temporada i habitacions", destaca Arcarazo. Així, sosté que la regulació "no és només una qüestió de contenir preus, sinó en pro de l'estabilitat".

Recupera l'entrevista

Entrevista a Carme Arcarazo

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

L'Eixample inicia els tràmits per recordar on Gaudí va ser atropellat per un tramvia

El Districte ha aprovat destinar un espai de reconeixement a l'arquitecte en el punt de l'accident

17 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Mireia Domènech i Bonet: "No hem sabut posar en valor la Conxita Badia"

Parlem amb Mireia Domènech i Bonet, comissària tant de l’exposició com de l’Any Conxita Badia, sobre la figura i el llegat de la soprano

17 desembre 2025

Redacció

ACTUALITAT

LLIBRES

El sector editorial català tancarà 2025 amb un creixement moderat i alerta sobre la intel·ligència artificial

Foto: Jordi Borràs

Josep Lafarga, secretari general del Gremi d’Editors de Catalunya, defensa la protecció de la propietat intel·lectual davant la IA

17 desembre 2025

Redacció