
La producció de roba al món s'ha duplicat en els darrers 15 anys. Això implica que cada cop hi ha més residus tèxtils i que, per tant, s'han d'augmentar els esforços per reutilitzar-los o reciclar-los. Pilar Chiva, directora de l’àrea d’economia circular de l’Agència de Residus de Catalunya, però, explica que només es recullen el 13% dels residus tèxtils que generem. "És important que la roba que no fem servir es portin als contenidors de recollida selectiva", insisteix.
En declaracions a El Matí a Ràdio Estel, però, avisa que primer de tot hem de fer una reflexió sobre com consumim la roba i sobre aquella de segona mà. Així, diu que s'ha canviat la tendència. "Abans era una cosa marginal i ara en les generacions joves ho veuen com un consum sostenible, atractiu i de moda", afirma.
Chiva també explica com les entitats socials o ambientals que donaven el servei de recollida de roba als ajuntaments de manera gratuïta s'estan quedant sense finançament, a causa de la gran producció xinesa. Així, reclamen a les administracions que també se'n facin càrrec, tal com succeeix en els altres serveis de reciclatge.

