En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Xavier Fàbregas: "Una de cada quatre persones tindrà un episodi depressiu al llarg de la vida"

El doctor apunta els símptomes de la depressió i mostra com es pot ajudar les persones afectades

13 gener 2026

Redacció

Comparteix

La salut mental ha ocupat en els darrers anys una posició central. El metge especialista en addiccions i salut mental Xavier Fàbregas avisa que tot i que hi ha un 5% de la població diagnosticada, una de cada quatre persones tindrà un episodi depressiu al llarg de la vida. En aquest 13 de gener, Dia Mundial de la Lluita contra la Depressió, apunta que "vivim en un món estressant i hi ha hagut una pedagogia per expressar el que sentim".

En declaracions a El Matí a Ràdio Estel, Fàbregas exposa que la depressió és un episodi on passen coses que no passen habitualment i subratlla un símptoma clau per detectar un possible cas de depressió: l'anhedonia. Tal com explica el doctor, aquest factor és la impossibilitat de gaudir de les coses que et feien feliç. "Empitjora la qualitat de vida, perquè ens quedem sense les eines que podrien alleujar el patiment", manifesta.

Acompanyar una persona amb depressió tampoc no és una tasca senzilla. Fàbregas diu que "a vegades aconsellar algú que està enfonsat no serveix de gaire". Així, diu que s'ha de trobar el moment que en què la persona afectada comenci a provar els primers moviments i canvis. "És important entendre que som davant d'una malaltia", conclou.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Xavier Fàbregas

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

HABITATGE

“Una tireta, no una solució”: Càritas alerta de la cronificació dels allotjaments d’urgència

Unes 3.300 persones viuen actualment en aquesta situació, moltes d’elles durant més de sis mesos per la manca d’accés a un habitatge digne

17 juny 2026

Redacció

PAPA LLEÓ

Emilio Morenatti, autor de la foto viral de Lleó XIV amb un nen: "Si commou ara, encara ho farà més d'aquí a 20 anys"

El fotògraf destaca que en aquell precís moment es va congelar el temps en una experiència "casi mística"

17 juny 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Oxfam reclama endurir els impostos a les grans energètiques per reduir la desigualtat

Susana Ruiz, responsable de justícia fiscal d’Oxfam Intermón, denuncia que les energètiques augmenten els seus beneficis en contextos de guerra

16 juny 2026

Redacció