En directe

Sense distància

POLÍTICA

L'osteomielitis púbica, una infecció "relativament freqüent" en atletes

Salvador Illa continua ingressat, recuperant-se d'una infecció al pubis que li provoca pèrdua muscular a les cames

20 gener 2026

Redacció

Comparteix

Salvador Illa continua ingressat recuperant-se de l'osteomielitis púbica que va patir aquest cap de setmana amb una pèrdua muscular a les cames. L'excap de malalties infeccioses de l’Hospital Universitari Parc Taulí, Manel Cervantes, assegura que és una infecció de l'os "relativament freqüent" en atletes. En aquest sentit, cal recordar que el president de la Generalitat és un corredor habitual i ha realitzat diverses maratons. "Necessites que aquesta articulació tingui un petit dany previ perquè s'hi fiqui un microbi i una de les causes són els exercicis intensos amb rotació de la pelvis, que passa amb corredors de llarga distància", descriu.

En declaracions a El Matí a Ràdio Estel explica que ja va tenir tractament antibiòtic abans de saber exactament què era, fet que apunta que és habitual. "El que dona la seguretat de quin antibiòtic fer servir és trobar el microbi", exposa. Així, diu que si tot evoluciona correctament i la febre va baixant, tindrà un tractament d'unes quatre o cinc setmanes amb un repòs relatiu.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Manel Cervantes

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Balkan Paradise Orchestra: "La música fa comunitat, no fronteres"

Eli Fàbregas (percussió) i Olivia Casas (tuba)

Parlem amb Eli Fàbregas (percussió) i Olivia Casas (tuba), membres de Balkan Paradise Orchestra, sobre el seu nou EP 'Game Sessions II'

19 gener 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Guillem Pursals, politòleg: "Costa molt definir que Davos sigui útil o no, perquè al final no té influència"

El Fòrum arriba en un context internacional amb conflictes a Gaza i Ucraïna, protestes a l'Iran i amb el futur de Groenlàndia damunt la taula

19 gener 2026

Redacció

ESGLÉSIA ESPANYA

SOCIETAT

La parròquia d'Adamuz, punt central d'acollida als accidentats pel xoc de dos trens

La parròquia de Sant Andreu va oferir menjar, beguda i mantes als afectats per l'accident de dos trens d'alta velocitat

19 gener 2026

Redacció