
El Tribunal de Justícia de la Unió Europea ha anul·lat la decisió de l’Eurocambra de suspendre la immunitat de Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí el 2021. Per a l'advocat Gonzalo Boye de l'expresident, "això ve a ratificar que sempre hem tingut raó i no podien ordenar la detenció com volia Llarena". D'aquesta manera, reitera que "ja va sent hora que les decisions judicials espanyoles vagin en conformitat del dret europeu".
Així, en declaracions a El Matí a Ràdio Estel, assegura que estan posant el tancament a la batalla jurídica europea i que "és un pas històric perquè la lluita a l'exili ha servit per donar uns canons que afecten altres eurodiputats".
Alhora, Boye diu que aquesta sentència hauria de forçar les decisions de la justícia espanyola. Tot i això, avisa que en aquests moments no canvia res i tampoc posa data a una possible tornada de Puigdemont. "És una decisió que ha de prendre el president", conclou.



