En directe

Trotamundos

INTERNACIONAL

POLÍTICA

L'extrema dreta, reelegida a Perpinyà: "L'Ajuntament va en contra de la llengua i la identitat catalana"

Miquel Martínez, periodista de Ràdio Arrels, avisa de com el català ha anat perdent força a la Catalunya Nord

Publicat: 16/03/2026 11:55 Actualitzat: 20/07/2026 09:43 per Guillem Andrés, Mercè Raga

Comparteix

L'extrema dreta ha tornat a mostrar la seva força a la Catalunya Nord, amb una victòria per majoria absoluta a Perpinyà d'Agrupació Nacional. Així, Louis Aliot ha estat reelegit alcalde, tot i que es troba en un procés judicial i podria ser invalidat en els pròxims mesos. Aquest triomf posa novament en alerta la situació de la llengua i com van proliferant els discursos d'odi i en contra de la immigració.

"L'estat del català és molt fràgil i des de fa anys en què s'ha anat perdent la transmissió de la llengua", exposa Miquel Martínez, periodista de Ràdio Arrels, a El Matí a Ràdio Estel. De totes maneres, comenta que a la Catalunya Nord "hi ha un sentiment català molt gran, que va més enllà de la llengua" i que, per tant, hi ha gent que se sent catalana, però no parla català. Tot i això, avisa que Aliot i Agrupació Nacional sí que han anat en contra de la identitat catalana.

Martínez també relata com hi ha una percepció que la immigració és major de la real, en què molts ciutadans són fills i o nets de migrants. Alhora, diu que la immigració que afecta més és de gent de la resta de l'Estat que s'assenta a la Catalunya Nord en els darrers anys de la seva trajectòria laboral. "Aquesta gent pensa en el mercat immobiliari i són els que afecten el català", manifesta. D'aquesta manera, diu que la 'substitució demogràfica' de què parla l'extrema dreta s'està produint en aquest darrer perfil de població.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Miquel Martínez

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Care Santos: "Escriure sempre és conservar"

Care Santos

Parlem amb l'escriptora Care Santos sobre el seu darrer llibre 'Buidar la casa' editat per Columna, on recull articles publicats a Catorze

2 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

SOCIETAT

Noves normes de circulació: què diuen Trànsit i autoescoles?

D'entre les normes, en sobresurten la protecció cap els vulnerables: usuaris de patinets, bicicletes i motocicletes

2 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Maite Buenafuente i Angie Savall: "Les cuidadores són protagonistes invisibles"

Parlem amb Maite Buenafuente i Angie Savall sobre 'NENAAA!!!', una comèdia teatral que reivindica el paper de les persones cuidadores

1 octubre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga,