En directe

Sense distància

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

El català i la benedicció a la Sagrada Família: "Hi ha coses en què hem pressionat i altres que no depenen tant de nosaltres"

Mossèn Teixidó, delegat de Litúrgia de l’arquebisbat de Barcelona, defensa que durant la celebració hi ha bastants elements en català

Publicat: 02/06/2026 12:25 Actualitzat: 14/07/2026 14:41 per Guillem Andrés, Mercè Raga

Comparteix

El viatge apostòlic de Lleó XIV comporta una gran organització dels elements litúrgics amb la visita a la Sagrada Família com a punt central, en una celebració cuinada juntament amb el Vaticà. Entre les qüestions a tenir en compte hi ha qui presideix la celebració - en aquest cas el Papa - el volum de gent i la logística. Per aquest dia 10 de juny, per exemple, es preveu la participació de 200 bisbes i 800 preveres.

Mossèn Teixidó, delegat de Litúrgia de l’arquebisbat de Barcelona, explica a El Matí a Ràdio Estel que les casulles i les mitres que vestiran els bisbes i el Sant Pare han estat dissenyades seguint els esquemes gaudinians. Per a aquest pròxim dimecres comenta que es tractarà d'una missa habitual, tot i incorporar alguns elements litúrgics més. Així, serà força més curta que la missa de dedicació de la Sagrada Família que va fer Benet XVI.

D'altra banda, Teixidó defensa que durant la celebració hi ha bastants elements en català, tot i el debat generat sobre el fet que la benedicció de la torre de Jesús serà en castellà. "Hi ha coses qen què hem pressionat i d'altres que no depenen tant de nosaltres", exposa. A més, sosté que des del Vaticà s'ha preferit fer-ho així perquè el Pontífex pogués llegir tot el text sencer sense dificultat.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Mossèn Teixidó

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

Toni Vives: "El Joan Roca es va sentir superrealitzat fins a l'últim moment"

El propietari de la botiga "Discos Xocolat" a Palma de Mallorca destaca el pepr del baixista en la construcció d'Antònia Font

23 juliol 2026

Guillem Andrés

Oriol Francisco

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Rodrigo García i Assun Planas: "L'art serveix perquè tota la resta funcioni"

Rodrigo García i Assun Planas

Parlem amb el director Rodrigo Garcia Olza i l'actriu Assun Planas sobre 'L'esquerda en el món', una obra de l'alemany Roland Schimmelpfennig

23 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

SOCIETAT

“Quan la sanitat esdevé refugi”: el Palau Robert mostra l'acollida d’infants palestins en hospitals catalans

L'exposició retrata l'impacte de la guerra sobre el sistema sanitari a Gaza i l'atenció mèdica que alguns infants han rebut a Catalunya

23 juliol 2026

Generalitat de Catalunya