En directe

El Matí a Ràdio Estel

SOCIETAT

La Generalitat promou el pla 'Fes les PAU en pau' per reduir l'estrès previ a la selectivitat

La campanya fa un seguit de recomanacions per promoure la confiança, serenor i de com planificar els estudis

Publicat: 03/06/2026 12:08 Actualitzat: 14/07/2026 14:40 per Guillem Andrés, Mercè Raga

Comparteix

Els pròxims 9, 10 i 11 de juny 45.000 estudiants s'examinaran de les proves d'accés a la universitat, en un procés que sovint comporta estrès, tensió i ansietat. Per aquest motiu des de la Generalitat s'ha promogut el pla 'Fes les PAU en pau' per "poder sensibilitzar que les proves són un tràmit i que en cap cas no és un rànquing de valoració personal", tal com explica Laia Arnal, directora del Pla Nacional per la Salut Mental.

En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel exposa que havien de promoure la confiança i la serenor, que són les condicions necessàries per fer amb més eficàcia les proves. Així, recomana dormir bé, menjar equilibrat i tenir estones de desconnexió. D'altra banda, destaca l'acompanyament de la família, amics i professors. Alhora, la campanya incorpora a influencers i referents, com participants d'Eufòria, per explicar com gestionen els nervis.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Laia Arnal

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Edu Cárcamo (Kulunka): "El llenguatge de les màscares és poderós"

Edu Cárcamo (Kulunka)

Parlem amb Edu Cárcamo, actor i membre de Kulunka, una companyia de teatre gestual que ofereix una trilogia al Festival Grec de Barcelona

21 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano