
La visita del Papa a Catalunya comporta importants afectacions de mobilitat, a Barcelona i a Montserrat. A la capital catalana, diversos carrers de l’Eixample, Ciutat Vella i Montjuïc estan tallats o compten amb restriccions d’accés coincidint amb els actes previstos a la Catedral, l’Estadi Olímpic, el Raval i la Sagrada Família. A Montserrat, on Lleó XIV farà demà una visita, l’accés al recinte quedarà limitat a les persones que disposin d’una reserva prèvia o acreditació.
D'altra banda, també ha obligat a modificar les parades dels autobusos que connecten la resta del país amb la capital catalana. Una quarantena de línies d’autobús i quatre de metro tindran alteracions per la visita del Pontífex. En concret, els busos operats per Alsina Graells, que són les línies que habitualment surten del número 36 de passeig de Gràcia traslladen la sortida a l’Estació de Nord, i les arribades no es modifiquen. Dels busos operats per l’empresa Plana, les línies que sortien del número 36 de passeig de Gràcia ho faran des del número 588 de Gran Via tant avui com demà. Dels busos operats per Segalés, s’anul·la la parada del número 24 de la plaça de Tetuan fins demà, i les sortides i arribades es faran a l’avinguda de la Meridiana. Pel que fa a la linia entre Barcelona i Montserrat, operada per Autobusos Julià, no prestarà servei demà dimecres 10 de juny.
Respecte al metro, Transports Metropolitans de Barcelona augmenta aquest dimarts l'oferta de metro a partir de la tarda amb quatre trens més a l'L1, dos a l'L3 i dos més a l'L5, que són les que més s'acosten a Montjuïc. El reforç més gran de servei està previst a les 21:30 h, quan ha de finalitzar l'acte del sant pare a l'Estadi Olímpic.
Les administracions, per tant, recomanen reduir desplaçaments, fer teletreball a la demarcació i utilitzar el transport públic, que es reforçarà durant la visita.



