En directe

Amb llum pròpia 2.0

INTERNACIONAL

Les esllavissades i la liqüefacció, les conseqüències indirectes del terratrèmol

Joan Martínez-Bofill, vicepresident del Col·legi de Geòlegs, avisa dels perills indirectes del terratrèmol a Veneçuela

25 juny 2026

Redacció

Comparteix

Veneçuela ha viscut una nit tràgica amb dos terratrèmols consecutius de 7,2 i 7,5 graus que ha deixat el país devastat. Ja s'han comptabilitzar 164 morts i el Servei Geològic dels Estats Units estima que pot haver-hi entre 10.000 i 100.000 morts, a més d'una pèrdua d'entre l'1 i el 7% del PIB. Alhora, s'espera que en els pròxims dies o setmanes hi hagi rèpliques de magnitud 5 o 6.

Joan Martínez-Bofill, vicepresident del Col·legi de Geòlegs, exposa a El Matí a Ràdio Estel que Veneçuela és una zona de gran activitat sísmica que, combinada amb la gran població i edificis precaris per aquestes situacions, provoquen aquesta devastació. Per altra banda, diu que hi ha altres moviments en el terreny, com les esllavissades que ensorrin edificis o la liqüefacció. Així que caldrà estar atents de les conseqüències indirectes del terratrèmol.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Joan Martinez-Bofill

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Pobresa i calor: la doble vulnerabilitat que afecta als barris més pobres de l'àrea metropolitana de Barcelona

Un estudi de la UAB detecta que els barris desafavorits registren fins a 1 ºC més de temperatura que la resta

26 juny 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

SOCIETAT

Ousman Umar i Dani Sancho: "La solució a la migració és crear prosperitat a l'origen"

Ousman Umar i Dani Sancho

Parlem amb Ousman Umar i Dani Sancho sobre la pel·lícula 'Viatge al país dels blancs', on Umar explica el seu viatge des de Ghana a Barcelona

26 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

26 juny 2026

Redacció