En directe

Vespres

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

Publicat: 26/06/2026 10:46 Actualitzat: 14/07/2026 13:38 per Carme Munté, Guillem Andrés

Comparteix

Veneçuela continua en estat de xoc després dels terratrèmols d'aquest dimecres a la nit. La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts. Fins ara ja ha arribat alguna ajuda d'experts de països propers i s'espera que els Estats Units enviïn maquinària pesant per dur a terme les operacions. Així, confien que la seva entrada a inicis d'aquest any pugui tenir repercussions en aquesta situació de crisi.

Davant d'aquesta situació, fra Juan Duque, sacerdot mercedari, afirma a El Matí a Ràdio Estel que l'esperança radica en la cooperació del propi veneçolà. "Sempre hem estat un poble inclinat a donar-nos suport", subratlla. D'altra banda, apunta que a la zona més afectada a Caracas hi ha molta gent gran que s'ha quedat sola, perquè els seus fills han marxat del país. Així, també hi ha una tasca de poder acompanyar tota aquesta població.

Duque també retreu la manca de recursos del país. "Cáritas ha sigut una de les institucions que més serveis ha ofert, perquè l'Estat és totalment ineficient ja que no compta amb prou recursos ni assessoria", manifesta. Una opinió que també comparteix Andrea Daza, professora de Blanquerna i catalana-veneçolana, que assegura que s'està comprovant que Veneçuela no estava preparada per a un terratrèmol d'aquestes magnituds. Des de Catalunya, la comunitat veneçolana s'està mobilitzant per enviar-hi diners, encara que Daza mostra l'escepticisme de saber com podran arribar al país.

Recupera l'entrevista

Entrevista a

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga