En directe

Fórmula Estel

ESPORTS

SOCIETAT

El Tour a Barcelona: entre l'atracció mundial i les contradiccions per la despesa

Catalunya viu les tres primeres etapes de la cursa ciclista més important del món

Publicat: 02/07/2026 12:35 Actualitzat: 14/07/2026 13:33 per Guillem Andrés, Mercè Raga

Comparteix

Aquest dissabte el Tour de França comença pels carrers de Barcelona. Alhora, Catalunya viurà les tres primeres etapes de la ronda francesa. Roger del Castillo, membre del pòdcast 'L'Etapa Reina' destaca l'oportunitat històrica, però expressa alguns dubtes. "Té un element d'atracció mundial, però també té una despesa pública enorme i pot generar un punt de contradicció". Aquesta tarda hi haurà la presentació oficial entre el Recinte Modernista de Sant Pau i la Sagrada Família.

En l'aspecte esportiu, del Castillo destaca a El Matí a Ràdio Estel que el Tour "inici potent amb etapes que ja fa que passin coses". En aquestes tres primeres etapes hi haurà una contrarellotge per equips, la triple pujada a Montjuïc i la sortida de Granollers cap a França. Alhora, sobresurt el nom de Pogacar, que parteix com a gran favorit. "És difícil pensar que no guanyarà, però sempre passen coses", sosté.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Roger del Castillo

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joel Joan: "Als catalans ens debilita molt voler caure bé a tothom"

Joel Joan

Parlem amb Joel Joan sobre 'Bons i Dolents', la seva última comèdia dirigida per Nelson Valente al Teatre Condal de Barcelona

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ACCIÓ SOCIAL

Juanjo Ortega: "La soledat no desitjada es pot prevenir"

Juanjo Ortega

Parlem amb Juanjo Ortega, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sobre la Setmana contra la Soledat No Desitjada

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

SOCIETAT

Els investigadors demanen una estratègia de preparació davant l'arribada de fenòmens climàtics extrems

Més de 600 científics llancen un crit d’alerta davant la possibilitat que el planeta visqui un episodi especialment intens del fenomen del Niño

22 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,