
A les portes de la diada de l’11 de setembre, el president del Parlament ha estat entrevistat als estudis de Ràdio Estel des d’on ha criticat la decisió del Govern de Salvador Illa de voler fer els actes de l’endemà de la diada a Extremadura i no a Madrid com era habitual: “Abans que anar a Extremadura, la prioritat hauria de ser fer conèixer la diada dins del país”.
Preguntat també sobre si s’ha de permetre la participació d'Aliança Catalana a la manifestació independentista de l’ANC, Rull ha evitat entrar al cos a cos amb els votants del partit de Sílvia Orriols, assegurant que són les “persones” les que es mobilitzen més enllà de les sigles polítiques, tot i que no comparteix les expressions polítiques “etnicistes”.
Sobre Ceuta, ha mantingut la línia del que diu el seu partit: que és una crisi humanitària, que Catalunya només pot acollir migrants si compta amb més recursos i que cal la cessió de les competències en immigració a la Generalitat. I ha apuntat que, si s’acaba confirmant que les autoritats del govern hi han estat implicades, són uns fets gravíssims, perquè han mort 141 persones intentant travessar la frontera.



