
El retorn definitiu dels líders independentistes exiliats està més a prop que mai de realitzar-se, després que el jutge Llarena hagi aixecat l'ordre de detenció; aplicant així la llei d'amnistia. Per a l'exconseller de la Generaliat Toni Comín, aquesta resolució és una victòria d'un poble, del moviment independentista i dels demòcrates. "L'amnistia és el reconeixement que la repressió no és la manera de gestionar un conflicte polític i la rectificació d'un Estat que va utilitzar la via penal", sosté.
Tot i que encara ha d'analitzar la resolució, Comín referma que queda clar que pot tornar sense risc de ser detingut i empresonat. A més, subratlla a El Matí a Ràdio Estel que "l'última cosa que volia l'Estat Espanyol era que una part dels membres del govern de l'1 d'octubre tornessin sense passar ni un segon per un jutge espanyol". L'exconseller també considera que el retorn de Carles Puigdemont ha de ser com a líder del país.
D'altra banda, manifesta com ara mateix conviu també el sentiment personal. "Quan vam arribar pensava que serien anys, però no tants", admet. Així, descriu que amb la família també han hagut de lluitar per garantir la seva felicitat.
Convocatòria d'eleccions, decret d'habitatge i l'extrema dreta
Toni Comín expressa que la convocatòria d'eleccions generals "és la confirmació que Pedro Sánchez sempre anteposa els interessos personals". Així, diu que el PSOE encara els ha d'explicar quin problema tenien per continuar negociant el decret d'habitatge. "L'únic que estàvem demanant és ser més durs amb els fons voltor i que els petits propietaris tinguessin garanties", manté. Per aquest motiu, assegura que si hi hagués hagut voluntat de negociar, ara no hi hauria convocatòria d'eleccions.
D'altra banda, l'exconseller avisa que som en una cruïlla històrica molt greu amb l'augment de l'extrema dreta. Apunta que s'han d'esbrinar les causes, de les quals subratlla les desigualtats. "Hem de fer reformes que consolidin la justicia social a Europa", afirma.



