En directe

Laudes

SOCIETAT

58 municipis catalans no tenen pla d'inundacions

El subdirector de Protecció Civil, Sergio Delgado, recorda que "més de 500 localitats de Catalunya estan obligades a tenir" un pla d’inundacions

31 octubre 2024

Redacció

Comparteix
pla d'inundacions

El sotsdirector de Protecció Civil, Sergio Delgado, ha avisat que “58 municipis catalans no tenen pla d’inundacions”. Així ho ha explicat després de les greus inundacions al País Valencià. En una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel, ha recordat que “més de 500 localitats de Catalunya estan obligades a tenir-lo".

"El món local necessita ajut per desenvolupar el pla d’inundacions” 

Delgado ha lamentat que alguns ajuntaments tenen “els recursos humans i econòmics limitats” i que cal buscar el suport perquè el món local pugui desenvolupar un pla d’inundacions. I és que, segons ha alertat el subdirector de Protecció Civil, els aiguats que han deixat prop d'un centenar de morts i desenes de persones continuen desaparegudes, també podrien donar-se a Catalunya: “no hi ha diferències substancials orogràficament entre Catalunya i València. Ens pot passar a nosaltres també". I ha afegit que "aquesta tragèdia ens ha de fer prendre consciència que pot passar".  

Davant d'una situació d'emergència com la viscuda al País Valencià, Delgado ha explicat la diferència entre una recomanació o avís i les instruccions o ordres que es puguin emetre per part de les autoritats pertinents. Així, segons el subdirector de Protecció Civil qualsevol instrucció "és d’obligat compliment quan així s’informi”, ja que té fonament jurídic perquè així sigui.

Escolta l'entrevista a Sergio Delgado, sotsdirector de Protecció Civil

0:00 / 0:00

Més actualitat

Sense categoria

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya 

El president de la Conferència Episcopal Espanyola i el de la Generalitat han participat en una xerrada organitzada per la Fundació Pablo VI

17 setembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Vicenç Villatoro: "La literatura narrativa està molt mal dotada per donar solucions"

Vicenç Villatoro

Parlem amb l'escriptor i periodista Vicenç Villatoro sobre 'Polonesa', la seva nova novel·la

17 setembre 2025

Redacció

MOBILITAT

Élite Taxi assegura que la nova Llei del taxi és una "transformació" de les VTC

Manifestació d''Élite Taxi'

El portaveu d'Élite Taxi, Olivier Contel, diu que els vehicles VTC podran seguir treballant si reconverteixen la seva modalitat

17 setembre 2025

Redacció