En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Acolliment, Ajuda Mútua i Testament, 3 documents més per prevenir el maltractament

Fa unes setmanes parlàvem dels maltractaments a gent gran. Aquest divendres a la Fórmula Estel hem seguit tractant alguns documents que ajuden a prevenir el maltractament a les persones grans…

17 juny 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
Fa unes setmanes parlàvem dels maltractaments a gent gran. Aquest divendres a la Fórmula Estel hem seguit tractant alguns documents que ajuden a prevenir el maltractament a les persones grans o en cas de pèrdua de capacitats amb Jordi Muñoz, advocat i president d'EIMA (Associació per a la Investigació del Maltractament a les persones grans).
HI ha 3 documents preventius més:
ACOLLIMENT: Una persona gran passa a viure amb un altre/s persona/es, al seu domicili o al dels altres. Amb l'acolliment la persona gran fa un traspàs de patrimoni als acollidors i s'obliguen a atendre com una família, perquè amb una donació del pis no està obligat a atendre i cuidar-te.
- RELACIONS CONVIVENCIALS D’AJUDA MÚTUA: És la relació de convivència de dues o més persones majors d’edat, que poden ser parents en línia col·lateral (germans, cosins, oncles i nebots...), o amics, i que decideixen fer-se companyia i compartir amb l’habitatge, les despeses o el treball domèstic, o ambdues coses.
TESTAMENT: Què vull que passi amb el que tinc. No deixar que ho faci la llei, que és freda i asèptica. La legítima es pot treure: jo puc desheretar a un fill perquè no s'emporti part del testament.
Per a més informació, consulteu Bon Tracte o els Serveis Socials de l'Ajuntament.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Rubén de Eguía i Júlia Truyol: "El que amaga el tema de l’habitatge és que amb el salari actual no es pot viure"

Rubén de Eguía i Júlia Truyol

Conversem amb el director Rubén de Eguía i l'actriu Júlia Truyol sobre 'Llogatera', l’obra del Teatre Akadèmia de Barcelona

18 setembre 2025

Redacció

SOCIETAT

La creu de la Torre de Jesús de la Sagrada Família començarà a veure la llum aquest setembre

Sagrada Família

La construcció de la Torre ja ha arribat als 155 metres d’alçada i està prevista que assoleixi els 172 metres i mig al juny del 2026

18 setembre 2025

Redacció

Sense categoria

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya 

El president de la Conferència Episcopal Espanyola i el de la Generalitat han participat en una xerrada organitzada per la Fundació Pablo VI

17 setembre 2025