En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

L'associació de juristes Drets veu "difícil" que s'aclareixi la investigació d'Andorra sobre l'Operació Catalunya

"Estem parlant de les clavegueres de l'Estat, amb un president, exministres, policies i alts càrrecs afectats", ha assegurat Sergi Blázquez, advocat de Drets, sobre la imputació, per part de la justícia andorrana de l'expresident espanyol Mariano Rajoy i els exministres Jorge Fernández Díaz y Cristóbal Montoro.

Publicat: 14/06/2022 11:14 Actualitzat: 14/06/2022 11:14 per Redacció

Comparteix

Aquest dimarts s'ha sabut que l'expresident espanyol, Mariano Rajoy, els exministres Cristòfol Montoro i Jorge Fernández Díaz i altres càrrecs del seu govern estan investigats per la justícia d'Andorra per la branca de l'Operació Catalunya que afecta el Principat.

Mariano Rajoy i Jorge Fernández Díaz
L'expresident espanyol Mariano Rajoy i l'exministre Jorge Fernández Díaz, en una imatge d'arxiu. Quique García (EFE)

La investigació judicial ha començat arran d'una querella presentada per l'associació de juristes Drets i per l'Institut de Drets Humans d'Andorra. Sergi Blázquez, advocat de Drets, ha assegurat a Ràdio Estel que "serà difícil" que s'aclareixi què va passar en aquesta trama "perquè estem parlant de les clavegueres de l'Estat, amb un president, exministres, policies i alts càrrecs afectats". Blázquez ho defineix tot plegat com "un escàndol majúscul".

"És un escàndol majúscul"

El jurista ha explicat que els investigats tenen l'obligació d'anar a declarar sigui presencialment o per via telemàtica si no volen que Andorra els consideri "uns pròfugs". A més, ha recordat que entre el Principat i Espanya hi ha signat acords que preveuen l'extradició d'investigats per la justícia.

Sergi Blázquez ha detallat que quan van impulsar la querella van veure que hi havia "moltes possibilitats" que tirés endavant "perquè el jutge no tenis connotacions polítiques". El fet de presentar la querella juntament amb l'Institut de Drets Humans d'Andorra és perquè aquest organisme considera que amb tota l'operació "es va vulnerar la sobirania d'Andorra".

El camí a recórrer en aquest procés serà llarg. Per ara, els investigats no tenen dia per declarar i la jutgessa només els ha instat a buscar-se un advocat en un termini de quinze dies. Si no ho fan, se'ls assignarà un advocat d'ofici.

Entrevista a Sergi Blázquez, advocat de l'associació Drets

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

Toni Vives: "El Joan Roca es va sentir superrealitzat fins a l'últim moment"

El propietari de la botiga "Discos Xocolat" a Palma de Mallorca destaca el pepr del baixista en la construcció d'Antònia Font

23 juliol 2026

Guillem Andrés

Oriol Francisco

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Rodrigo García i Assun Planas: "L'art serveix perquè tota la resta funcioni"

Rodrigo García i Assun Planas

Parlem amb el director Rodrigo Garcia Olza i l'actriu Assun Planas sobre 'L'esquerda en el món', una obra de l'alemany Roland Schimmelpfennig

23 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

SOCIETAT

“Quan la sanitat esdevé refugi”: el Palau Robert mostra l'acollida d’infants palestins en hospitals catalans

L'exposició retrata l'impacte de la guerra sobre el sistema sanitari a Gaza i l'atenció mèdica que alguns infants han rebut a Catalunya

23 juliol 2026

Generalitat de Catalunya