En directe

El Matí a Ràdio Estel

POLÍTICA

Santi Vila, disposat a treballar amb Sandro Rosell en una candidatura per Barcelona

“Com més talent convencem perquè participi, millor anirem”

Publicat: 16/02/2022 15:58 Actualitzat: 17/02/2022 07:18 per Redacció

Comparteix

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', l'exconseller Santi Vila ha recalcat que Barcelona "no viu un moment decadent, però ha de superar la crisi d'autoestima i tornar a demostrar que és una societat liberal i progressista que aposta per guanyar diners, i que està compromesa socialment". Així ho ha apuntat després de confirmar, en la presentació del seu nou llibre 'Vida plena, vida bona', que encapçalarà la llista de Centrem en les pròximes eleccions per ser alcalde de la ciutat.

Sobre la possible incorporació de Sandro Rosell, expresident del Futbol Club Barcelona, a la candidatura de Centrem, Vila ha defensat que "com més gent sòlida i amb talent convencem perquè participi en la política, més bé anirem tots". A més, l'exconseller ha reiterat que no li agrada "el frontisme en què estem instal·lats", ni tampoc la "immediatesa de les decisions, on importen més els tweets que les polítiques de fons". Tanmateix, Vila ha reivindicat la moderació i que "no creu en un projecte de dretes o esquerres, sinó en un de transversal".

Pel que fa al Govern del qual en va ser conseller, Santi Vila n'ha destacat dos moments diferenciats, un primer on "gràcies al President Artur Mas la Generalitat de Catalunya no va col·lapsar en el context de la recessió econòmica" i un segon moment no tan vinculat a la gestió en el que, segons Vila van aparèixer els "temes més identitaris o nacionalistes i aquí sí que ens vam desviar del camí recte i ens vam embolicar" ha reblat.

"Tinc clar que vaig a un judici just, però al camp contrari"

Santi Vila es podrà presentar a la candidatura si surt absolut del judici, previst el pròxim 4 de maig, per la polèmica amb les obres del museu de Lleida a Sixena. En aquesta línia, l'exconseller ha subratllat que "tinc clar que vaig a un judici just, però al camp contrari". A més, ha afegit que tant el president de la Generalitat, Pere Aragonès, com la consellera de cultura, Natàlia Garriga, l'han recolzat políticament, i que "per fi tornem a tenir un govern, que no els he votat, però que em representen".

Entrevista amb l'exconseller Santi Vila

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

Bisbe Javier Vilanova: "El Sant Pare ha volgut posar al centre la importància de la vida"

El bisbe auxiliar de Barcelona destaca el missatge d'esperança que Lleó XIV ha traslladat als peregrins a Lourdes

28 setembre 2026

Carme Munté, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Carme Milán i Miquel Mas Fiol: “Falten espectacles irreverents”

Carme Milán i Miquel Mas Fiol

Parlem amb el director Miquel Mas Fiol i l'actriu Carme Milán sobre 'Tot fent la Bella Helena', que inaugura els 50 anys del Teatre Lliure

25 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

HABITATGE

Enric Aragonès: "Si els governs no s'hi posen, la crisi d'habitatge els passarà per sobre"

El Sindicat de Llogateres confia en què el Congrés aprovi el decret anidesnonaments, encara que creu que arriba tard

25 setembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,