En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

S'espera un estiu amb moltes situacions d'overbooking als aeroports

L'advocat expert en dret aeronàutic, Dan Miró, explica a Ràdio Estel que els avions van a una capacitat molt superior a la de fa dos o tres anys

13 juny 2022

Redacció

Comparteix

Tornen les cues als aeroports, els retards i les cancel·lacions de vols i, amb elles, les preocupacions. L'estiu del 2022 s'espera que sigui el de recuperació de viatgers i les previsions apunten que un 85% de passatgers previs a l'esclat de la pandèmia agafaran un avió.

Cues per accedir al control d'equipatges de l'aeroport de Barcelona
Cues per accedir al control d'equipatges de l'aeroport de Barcelona. Foto: Sílvia Muñoz

Les aerolínies calculen que, només per Setmana Santa, 3.000 persones van perdre les seves connexions a l'aeroport de Barajas, 15.000 des del març. Durant el pont de la segona Pasqua, les cues de viatgers van tornar i, de nou, el dubte de què pot passar aquest estiu, també a l'Aeroport del Prat, on aquests problemes han estat puntuals i, segons les aerolínies, a causa de fallades tècniques.

"La llei permet a les companyies de baix cost cancel·lar qualsevol vol 14 dies abans d'agafar-lo sense assumir-ne la responsabilitat"

L'advocat expert en dret aeronàutic, Dan Miró, entrevistat a Ràdio Estel, ha reafirmat que "els vols, si s'han planificat i s'han venut, s'han de complir". Així i tot -segons ha remarcat- la llei permet a les companyies de baix cost cancel·lar qualsevol vol 14 dies abans d'agafar-lo sense assumir-ne la responsabilitat. "L'única obligació que tenen és tornar al passatger els diners íntegres o que aquest accepti el canvi que li plantegin", ha deixat clar Miró.

Segons ha explicat, fa setmanes que s'estan produint situacions d'overbooking i s'espera que n'hi hagi moltes més a l'estiu. "Els avions van a una capacitat molt superior a la de fa dos o tres anys. Si abans es volava amb una capacitat del 80% de passatgers, ara és del 100%", ha apuntat l'advocat. Miró ha sentenciat que, si es vol reclamar una possible pèrdua d'un vol, un tiquet de cafeteria, així com un tiquet de pàrquing de l'aeroport o el check-in presencial poden fer-se servir per acreditar que s'ha arribat a temps a la terminal. Així i tot, ha matisat que, en aquest cas, s'haurà de reclamar a l'aeroport. En el cas de la pèrdua d'un avió a causa d'un enllaç, el responsable de portar un passatger d'un avió a l'altre és la companyia aèria.

Entrevista a Dan Miró, advocat especialista en dret aeronàutic

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Montserrat Torrent, ‘La dama de l’orgue’ amb 99 anys

Torrent reivindica el paper dels organistes i reclama que se'ls compensi econòmicament

14 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Grabu: "Cal que els programadors apostin per música diversa"

Grabu

Parlem amb el multiinstrumentista Grabu sobre 'PULSE' el seu nou EP, un treball més electrònic i íntim que els anteriors

14 novembre 2025

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

"El TJUE evidencia que els jutges espanyols volien dilatar la llei d'amnistia"

El professor de Dret constitucional, Joaquín Urías, exposa que les conclusions del TJUE no afecten al retorn de Carles Puigdemont

14 novembre 2025

Redacció