En directe

L'Evangeli del dia

ECONOMIA I FINANCES

Infraestructures

Adif atribueix la majoria d'incidències a Rodalies a "factors externs" com actes vandàlics o atropellaments

Daniel Martínez, portaveu de l'empresa encarregada del manteniment de les vies, assegura a Ràdio Estel que a Catalunya "no hi ha una infraestructura inadequada"

4 octubre 2023

Redacció

Comparteix

El portaveu d'Adif, l'empresa encarregada del manteniment de la xarxa ferroviària, Daniel Martínez, ha manifestat que, en els darrers anys, "el principal causant" de les incidències que registren els trens de Rodalies i Regionals a Catalunya es deuen "a factors externs que res tenen a veure amb Adif".

L'andana a l'estació de plaça Catalunya en arribar un tren
L'andana a l'estació de plaça Catalunya en arribar un tren | ACN

Segons ha explicat el portaveu en una entrevista al programa 'La Caravana', són "els actes vandàlics, la climatologia adversa i els atropellaments".

La resposta de l'empresa arriba l'endemà que el Govern català hagi presentat un informe on es detalla que durant l'any 2022 es van registrar a la xarxa ferroviària de Catalunya incidències en més de 22.500 trens. A més, el document especifica que entre gener i agost d'aquest any 2023 el servei de Rodalies només ha funcionat quaranta-quatre dies sense cap mena d'incidència.

Causants de les incidències i els retards a Rodalies

Sobre els causants de les incidències i els retards, un dels factors externs que més preocupa a Adif són els atropellaments de persones a les vies. En aquest sentit, el portaveu de l'empresa a Catalunya ha demanat fer "un exercici de responsabilitat a la societat, no travessar les vies per punts no autoritzats i respectar els passos a nivell que tenen les barreres tancades".

Martínez també ha destacat els robatoris d'elements de la xarxa ferroviària com el cablejat de coure com a factors externs que causen les incidències. En aquest sentit, ha fet referència al robatori previ d'uns elements de seguretat que va provocar que l'avaria a l'R2 Sud a Gavà el mes de maig passat fos més greu. A més, Martínez ha explicat que "només que els lladres tallin que un cable per tal de saber si és de coure o de fibra òptica el dany ja està fet" i això provoca una incidència. Per tot plegat, el portaveu ha assegurat que a Catalunya "no hi ha una infraestructura inadequada".

Malgrat això, Adif ha defensat la seva feina i ha defensat que a Catalunya "'s'estan reduint el temps en què se soluciona una incidència". Tot i això, Martínez ha avisat que depèn de l'avaria, a vegades es complica la seva resolució. Com a exemple, ha posat la incidència d'aquest dimarts a la línia R3 a Ripoll "que afectava un element de la catenària". D'altra banda, el portaveu ha assegurat que "s'estan fent actuacions i inversions per la millora del servei". Martínez ha destacat, entre d'altres, el desdoblament de la línia R3 entre Parets del Vallès i la Garriga o el soterrament de les vies a Montcada, una zona on hi havia molts atropellaments que feien endarrerir el servei de les línies que passen per aquest punt.

Entrevista a Daniel Martínez, portaveu d'Adif

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Júlia Colom: "Les plataformes digitals no ajuden a entendre la profunditat d'un disc"

Parlem amb la cantautora mallorquina Júlia Colom sobre el seu segon disc, 'Paradís', un viatge que ens obre la porta al seu món ple de matisos

6 febrer 2026

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

La sentència del TJUE: "És una victòria de Puigdemont però no és clar que pugui canviar l'estatus jurídic"

El Catedràtic Joan Lluís Pérez Francesch considera que la sentència del TJUE pot tenir una influència moral sobre els jutges

6 febrer 2026

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

Mireia Angerri, Mans Unides: "La fam és la punta de l'iceberg de la pobresa"

Mans Unides engega aquest diumenge la seva campanya anual amb el lema "Declara la guerra a la fam"

6 febrer 2026

Redacció