En directe

Matines

Infraestructures

Sense categoria

TECNOLOGIA

Aena recupera alguns dels sistemes després d'haver patit una incidència informàtica mundial

La incidència informàtica global, provocada per l'actualització d'un antivirus de Microsoft, afecta sobretot els punts d'informació i facturació, accions que s'estan fent a mà

19 juliol 2024

Comparteix

Aena recupera alguns dels sistemes després d'haver patit una incidència informàtica que afecta empreses d’arreu del món. La incidència d'Aena ve provocada per l'actualització d'un antivirus de Microsoft. A les 13.30 h hi ha a l’aeroport de Barcelona almenys 65 vols cancel·lats. La majoria, 51, són de tornada a la capital catalana amb destinacions per a aquesta tarda. La resta són des de Barcelona. A les 13.45 h ja pugen a almenys 116 els vols cancel·lats per avui. Són 50 d'anada i 66 de tornada.

Personal de l'aeroport d'el Prat fa targetes d'embarcament manuals als passatgers
Personal de l'aeroport d'el Prat fa targetes d'embarcament manuals als passatgers | ACN

La incidència afecta sobretot els punts d’informació i facturació, accions que s'estan fent a mà, quan són gestions automatitzades. A Berlín, s’ha suspès temporalment el trànsit aeri, a aquesta hora no s’enlaira ni aterra cap avió. Tots els aeroports espanyols estan operatius, però en alguns casos funcionen amb més lentitud. 

En una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel, l’expert en ciberseguretat, Bruno Pérez, critica que l’actualització del sistema es produeixi enmig de les vacances d’estiu i l’enorme quantitat de desplaçaments que es produeixen en avió. "Fer una actualització d'aquestes, globals, i a més un divendres, i a més al juliol... s'ha generat la tempesta perfecta".

"Fer una actualització global un divendres i a més al juliol... s'ha generat la tempesta perfecta"-

Afectacions de la incidència a altres àmbits

La incidència d'Aena afecta altres àmbits com els bancs o els mitjans de comunicació. També afecta el funcionament del telèfon d'Emergències sanitàries, el 061. Es recomana a la ciutadania que truqui al telèfon d’emergències 112 només en cas d’urgència. També hi ha afectacions en la programació de visites d’alguns hospitals. L’Hospital Universitari de Terrassa i tots els seus centres han confirmat afectacions, i admeten que poden haver-hi retards. 

Entrevista a Bruno Pérez, expert en ciberseguretat

0:00 / 0:00

 

Més actualitat

ACTUALITAT

MEDICINA

SOCIETAT

Jacobo Mendioroz fa una crida a la calma: “El brot de tuberculosi amb més de 25 infectats a Barcelona no és preocupant”

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

21 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció