En directe

Radio Vaticana

POLÍTICA

Sense categoria

SOCIETAT

Aina Vidal: "Estic convençuda que tothom parla amb Puigdemont"

La portaveu dels comuns al Congrés ho ha manifestat a El Matí a Ràdio Estel, l’endemà que Junts hagi dit que no donarà suport a la reducció de la jornada laboral

Publicat: 07/05/2025 11:06 Actualitzat: 18/01/2026 21:27 per Redacció

Comparteix
Aina Vidal

La portaveu dels comuns al Congrés dels Diputats, Aina Vidal, defensa que tots els partits parlen amb Carles Puigdemont, encara que no ho admetin en públic. “Soc bastant al·lèrgica a la política del teatre, tothom parla amb Puigdemont i amb qui faci falta”. Ho ha dit a El Matí a Ràdio Estel, on ha dit que el veritable problema és que la dreta no assimili que hi ha un element democràtic dins l’empresa. “No pot ser que un cop passem la porta d’entrada de la feina, perdrem els nostres drets”. Amb tot, Vidal ha defensat que el Ministeri de Treball “fa mesos” que “continua negociant amb Junts i altres partits i la patronal per la reducció de jornada. Per això, es mostra confiada que la mesura prosperarà. “Estic convençuda que arribarem a bon port perquè té consens social”, ha emfatitzat.

“Fa temps que està en una posició ultra i no s’hi pot negociar” 

D'altra banda, també s'ha mostrat molt crítica amb la posició de la CEOE en aquesta negociació. “Fa temps que està en una posició ultra que no es pot negociar”, ha apuntat. Vidal ha apuntat que la patronal discrepa amb la universalització de la norma i el control dels horaris. La portaveu dels Comuns al Congrés ha remarcat que “no es tracta de línies vermelles, sinó de seguir avançant”. “No podem ser un país que creix a través de la pobresa i el patiment dels treballadors”, ha sentenciat. 

Defensa la gestió del govern durant l’apagada 

En un altre ordre de coses, Vidal també ha defensat la gestió informativa que va fer el govern espanyol durant l’apagada elèctrica general de dilluns passat. “Crec que Pedro Sánchez es va guiar per un principi de prudència i veracitat”, ha assenyalat. Vidal creu que “no val la pena atiar les teories de la conspiració o intentar forçar que hi hagi una possibilitat per sobre de la resta”.  

Entrevista a Aina Vidal

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

ESPORTS

LLIBRES

Josep Maria Deu: "Puyal va crear una escola catalana de retransmissió"

Josep Maria Deu

Parlem amb Josep Maria Deu, autor d''El Factor Puyal', sobre una de les figures més cabdals de la retransmissió radiofònica dels partits del Barça

8 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Jordi Pacheco i Xavier Pete: "Lleó XIV sempre ha volgut que l'Església sigui companya de camí"

Els periodistes de l'Agència Flama repassen les 36 hores de Lleó XIV a Catalunya en el llibre 'Entre Gaudí i el cel'

8 octubre 2026

Carme Munté, 

POLÍTICA

Natxo Parra, advocat: "El treballador no té l'obligació de dir que farà vaga"

L'advocat laboralista del Col·lectiu Ronda manifesta que el dret de vaga és fonamental i cal tenir-hi un respecte escrupolós

8 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,