Tothom parla de l’artícle 155 de la Constitució. En què consisteix? Quins efectes té? Ja s’ha aplicat a Catalunya? Es podria aplicar? Josep Pagés, professor associat de Dret Constitucional de la UAB: “L’Estat espanyol està incorrent en un clar abús de la interpretació del dret. L’article 155 només pot obligar a les comunitats autònomes a complir les lleis de l’Estat”.
L’expresident del Parlament, Joan Rigol, ha parlat immediatament després que es conegués la carta: “L’independentisme a Catalunya té prou massa crítica com perquè el govern de l’Estat, que té un problema enorme sobre Catalunya, no pugui trobar una solució sinó és un diàleg precisament amb el món independentista. Tota la resta és una sortida falsa”
El jurista i professor de l’ISCREB, Eulogi Broto, també s’hi ha referit a la secció Vist per sentència: "Una cosa és la lectura política i una altra la jurídica. Jurídicament no hi cap afectació perquè el Parlament de Catalunya no va declarar [la independència] i no va haver cap votació".
Recupera la primera hora de la Fórmula Estel i la segona hora (amb la secció vist per Sentència)
Estigues al corrent de l'actualitat amb RàdioEstel
Més actualitat
SANITAT
SOCIETAT
"Els metges de la sanitat concertada catalana treballen 200 hores anuals més que els d'altres comunitats"

Metges de Catalunya reprova que són els únics treballadors de l'Estat que es veuen obligats a fer jornades d'atenció a la ciutadania de 24 hores continuades
14 gener 2026
Redacció, 


