En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Ajuda en Acció tanca aquest dijous la seva campanya sobre la igualtat amb el testimoni de dues activistes llatinoamericanes

La campanya Dones i homes ens movem per la igualtat, d’Ajuda en Acció, viu aquest dijous, a les 18.30 hores, l’acte de cloenda a la…

10 desembre 2014

Redacció

Comparteix
La campanya Dones i homes ens movem per la igualtat, d’Ajuda en Acció, viu aquest dijous, a les 18.30 hores, l’acte de cloenda a la Cuina del Centre de Dones Francesca Bonnemaison de Barcelona (carrer Sant Pere més Baix, 7). En aquesta trobada, es vol subratllar la importància de l’apoderament de les dones a diferents nivells, des de la seva participació en els espais de decisió i de poder econòmic i polític fins a la sensibilització des dels mitjans de comunicació, sobretot tenint en compte les especificitats de les dones del sud, entre altres realitats. Dues de les dones participants en aquesta cloenda, Fabiola Calvo i Gina Anangonó, tenen en comú el seu compromís a favor de la igualtat i la dignitat de la dona, i han explicat els principals aspectes de la seva acció social aquest dimecres en el programa Fórmula Estel, de Ràdio Estel.
Fabiola Calvo, colombiana, és doctora en Ciències Polítiques i Sociologia, periodista, pedagoga i escriptora de poesia. És investigadora dels fenòmens socials i polítics del seu país, així com consultora per a organismes internacionals i investigadora de migracions. Gina Fernanda Anangonó, equatoriana, és llicenciada en Psicologia i dirigent de la coordinadora nacional de dones negres CONAMUNE. Ha promogut l’estudi del projecte Visibilitzant i atacant la violència contra les dones afroequatorianes.
Fabiola Calvo ha destacat la tasca d’una xarxa de periodistes colombianes amb visió de gènere, on ella mateixa ha estat implicada aquests anys. “Forma part d’una xarxa internacional present en 36 països, amb un programa televisió pioner a l’Amèrica llatina com a projecte estrella”, ha explicat. Fabiola Calvo ha dit que “és un programa amb format de documental i amb l’objectiu de sensibilitzar, amb experts que interpelen tota la societat”.
Per la seva banda, Gina Anangonó ha dit que, com a afroequatoriana i com a representant d’una coordinadora de dones negres, treballa “a favor de la igualdat home-dona perquè l’exercici dels drets humans sigui més efectiu”. Les dues activistes han fet una crida als poders públics de tot el món perquè es canviïn i es revisin mètodes “per acabar amb la violència de gènere i amb la discriminació de la dona” en un món globalitzat.
Es pot escoltar aquí tota l'entrevista (a partir del minut 27'00").

Més actualitat

COMUNICACIÓ

CULTURA

LLIBRES

Marta Romagosa: "No hi ha res més inspirador que la realitat"

Marta Romagosa

Conversem amb Marta Romagosa, directora i presentadora de 'Catalunya al dia' de Catalunya Informació, sobre la seva darrera publicació '28 metres'

15 maig 2025

Redacció

Sense categoria

Els educadors socials avisen que la DGAIA "no funciona" arran de la menor víctima d'una xarxa de pederàstia

DGAIA

El Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya demanen una revisió "profunda" de la DGAIA després del cas de la menor tutelada

15 maig 2025

RELIGIÓ

Cardenal Omella, sobre Lleó XIV: "És un home entranyable, proper i preparat"

Joan Josep Omella

L'arquebisbe de Barcelona assegura que Lleó XIV mantindrà les grans línies de Francesc

14 maig 2025

Redacció