En directe

El Matí a Ràdio Estel

SOCIETAT

El Sindicat de Llogateres celebra la compra de la Casa Orsola, però lamenta que l’ajuntament “hagi actuat d’esquena” 

Un dels portaveus del sindicat, Enric Aragonès, reivindica la feina del sindicat i considera que la lluita veïnal ha contribuït al fet que el consistori hagi adquirit aquesta finca de l’Eixample 

7 febrer 2025

Redacció

Comparteix
compra de la Casa Orsola

El Sindicat de Llogateres considera una “victòria” que l’Ajuntament de Barcelona hagi comprat la Casa Orsola de l’Eixample. Ara bé, també lamenten que el govern de Jaume Collboni “hagi actuat d'esquena al sindicat”. Ho ha dit un dels portaveus, Enric Aragonès, en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel. A falta de saber els detalls de la compra de la Casa Orsola–que s’anunciaran aquest divendres a les 11- el sindicat creu que aquest desenllaç es deu a la persistència dels veïns i veïnes. “Fa tres anys, quan van rebre el burofax, van decidir que no marxaven i que estaven disposats a lliurar la batalla. Qui ha acabat marxant és Albert Ollé i no cap dels veïns”, afegeix. 

“Els criteris de vulnerabilitat són absurds” 

Preguntat pel fet que l’ajuntament rebutgés comprar la Casa Orsola el 2021 perquè la finca no complia els criteris de vulnerabilitat, Aragonès lamenta que “això és absurd”, ja que “qualsevol llogater de l’Eixample està en perill, si un fons d’inversió compra l’edifici sencer. Això no té a veure amb ser vulnerable”, recorda. De fet, als veïns de la Casa Orsola no se’ls demanava una pujada del lloguer, sinó “que directament els feien fora”.  

Sobre la possibilitat que l’ajuntament compri altres finques com la Casa Orsola, Aragonès ha dit “no s'ha d’entrar a competir en la lluita”. En tot cas, aquesta operació de l’ajuntament “dona un missatge molt clar d’esperança a la gent llogatera, hi ha sortida”. El portaveu insisteix que “val la pena lliurar la batalla fins al final”, com han fet els veïns de la Casa Orsola. 

Escolta l'entrevista a Enric Aragonès, portaveu del Sindicat de Llogateres

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACTUALITAT

SOCIETAT

Comissions Obreres veu compatible reduir la jornada laboral i augmentar els salaris

Comissions obreres

Entrevista a Belén López, secretària general de Comissions Obreres a Catalunya

2 maig 2025

Redacció

Sense categoria

Pere Ponce: "Merlí m'ha marcat la relació amb els espectadors"

Pere Ponce

Parlem amb Pere Ponce sobre el seu darrer paper damunt l'escenari

30 abril 2025

Sense categoria

El musical de la final de la Copa del Rei 2025

El productor i DJ Carlos Bayona reinterpreta el clàssic entre Barça i Madrid amb una banda sonora

30 abril 2025