En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

L'Ajuntament de Barcelona i l'AMB faran pisos amb empreses lligades a embargaments bancaris a Espanya i finançament d'assentaments a la Cisjordània ocupada

4.500 habitatges de lloguer social que l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona volen construir es realitzaran amb una unió d’empreses on participa, entre d’altres, un fons d’inversió que ha finançat els assentaments d’extremistes jueus a Cisjordània. Aquesta unió d’empreses, on també participa una entitat vinculada al Banco Santander, va adquirir en el seu moment milers de pisos embargats per bancs.

20 gener 2022

Redacció

Comparteix

Habitatge Metròpolis Barcelona és l’empresa que l’Ajuntament de Barcelona i l’AMB van formar ara fa dos anys per tirar endavant la construcció d’habitatges de lloguer a localitats com Barcelona, Cornellà, Sant Adrià o Montgat. Els ajuntaments aporten el sòl i, per assegurar el finançament de la construcció, es va decidir obrir a la iniciativa privada aquesta empresa. 

Habitatge Metrópolis Barcelona

El concurs per accedir a la construcció d'aquests habitatges l’ha guanyat una oferta conjunta entre Cevasa, empresa lligada al Banco Santander, i Neinor Homes, una firma promotora sorgida a Euskadi que va adquirir en el seu moment bosses de pisos embargats per bancs, i que ara controlen accionistes internacionals.

Els principals són el fons d’inversió luxemburguès Orion i el fons Adar Capital, radicat a les Illes Caiman, i propietat del financer argentí d’origen jueu Zev Marynberg. Aquest financer hauria aportat més de 13,5 milions d’euros a grups d’ultraortodoxes per la construcció d’assentaments il·legals a la Cisjordània ocupada.

També ha fet negocis des de fa 15 anys a Veneçuela, sent acusat als Estats Units de blanquejar diners primer per Hugo Chávez i després per Nicolás Maduro. A Espanya és accionista del grup Prisa.

Tant des de l'Ajuntament de Barcelona com des de l'Àrea Metropolitana es defensa la legalitat de l'adjudicació.

Fonts de les dues institucions defensen que tant Cevasa com Neinor compleixen els requisits legals que marca la legislació espanyola en aquests casos. Asseguren que, tècnicament, s'han realitzat els controls necessaris i que el procediment ha estat del tot transparent.

No han volgut entrar en qualsevol valoració política o d'implicació social i només han recordat que, quan han pogut, sí han establert acords amb entitats socials per tirar endavant promocions d'habitatge de lloguer protegit.

Més actualitat

SOCIETAT

Un menú dedicat a la Moreneta: "El menjar i la cultura sempre van de la mà"

El Seminari de Vic estrena el menú litúrgic dedicat a la Moreneta, en una experiència que marida gastronomia, espiritualitat i patrimoni

22 abril 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

RELIGIÓ

Mossèn Turull: "Sant Jordi ens inspira a ser cavallers de Crist"

El prior de la capella de Sant Jordi destaca com la fe ha contribuït a la configuració de país

22 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

David Pintó i Albert Triola: "Vivim en una precarietat total molt gran"

David Pintó i Albert Triola

Parlem amb el director David Pintó i l'actor Albert Triola sobre 'El Lladre de Llibretes', l'adaptació de la novel·la de Gianni Solla a la Sala Versus Glòries

22 abril 2026

Redacció