En directe

El Matí a Ràdio Estel

SOCIETAT

Albert Serra: "Si el 95% dels directors escoltessin Lleó XIV, el cinema milloraria molt"

El director va ser un dels convidats a la trobada al Vaticà del Papa amb personalitats del cinema

Publicat: 17/11/2025 10:20 Actualitzat: 18/01/2026 20:48 per Redacció

Comparteix

El papa Lleó XIV ha mantingut aquest cap de setmana una audiència pública al Vaticà amb personalitats del cinema. Entre elles, hi havia el director Albert Serra, qui ha destacat el discurs del Pontífex. "Si el 95% dels directors escoltessin Lleó XIV, el cinema milloraria molt", ha comentat a El Matí a Ràdio Estel.

Serra ha explicat que en el breu moment que va poder conversar amb ell li va parlar del torero peruà Roca Rey, protagonista de la seva darrera pel·lícula 'Tardes de Soledad'. El director no li va propiciar cap obsequi, ja que considera que "si regales alguna cosa és perquè li ha d'interessar i ha de tenir una connexió important".

Per altra banda, Serra detalla que el cinema també serveix per donar cobertura, a través de la fantasia o la ficció, a temes complexos com el mal i les guerres. "Sempre hi ha gent que vol defensar una sèrie de valors, però el cinema està una mica a resguard", esmenta.

Entre el centenar de convidats, també assistir a l'audiència actors com Viggo Mortensen o Cate Blanchett i el director Spike Lee.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Albert Serra

0:00 / 0:00

Més actualitat

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Patricia Melgar: “Volem desterrar de les nostres vides el masclisme” 

La investigadora ha parlat al programa 'La nit és nostra' d'Eduard Buil', sobre la cultura de la violació, les noves formes de violència masclista i la necessitat de conscienciar els joves, en el marc del Fòrum Jove d'aquest divendres.

4 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Joan Luna i Jordi Pastor: "El còmic és una bona eina per explicar molts temes complicats"

Joan Luna i Jordi Pastor

Parlem amb Joan Luna i Jordi Pastor, autor i il·lustrador de la novel·la gràfica 'Son cuatro días' publicada per l'editorial Astiberri

4 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

INTERNACIONAL

Ernesto Pascual: "En aquest context, el president dels Estats Units no és tan fort com en altres països"

El doctor en relacions internacionals exposa que en aquest final de mandat pot haver-hi vetos mutus entre Trump i els demòcrates a la cambra baixa i el Senat

4 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,