En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

L'alcalde de Pineda de Mar, Xavier Amor, sobre l'autobús bolcat a la C-32 amb desenes de ferits: "Temíem el pitjor!" 

En una entrevista a Ràdio Estel, Amor desconeix les causes de per què l’autobús ha bolcat a la C-32 entre Pineda de Mar i Tordera

Publicat: 16/07/2024 11:55 Actualitzat: 18/01/2026 21:46 per Redacció

Comparteix

Un autobús ha bolcat a la C-32 entre Pineda de Mar i Tordera i ha deixat més d’una trentena de ferits. L’alcalde de Pineda de Mar, Xavier Amor, ha descartat que hi hagi cap mort en l’accident. En una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel, el batlle ha comentat que "no hi ha cap persona morta, tot i les imatges impactants": "Temíem el pitjor!", ha exclamat l’alcalde. L'autobús ha quedat en vertical a la boca d’un túnel.

El batlle ha comentat que encara es desconeixen les causes de l'autobús bolcat a Pineda de Mar. De fet, Mossos d’Esquadra ja ha obert una investigació per esclarir els fets. Dues grues de gran tonatge treballen a la zona per retirar el vehicle i restablir el trànsit.

Una cinquantena de viatjers, almenys 35 ferits

Amor ha explicat que "es tracta d’un autobús que transportava treballadors d’Inditex" i que li consten almenys "35 ferits". En total, a l’autobús hi viatjaven 52 de persones: dos ferits crítics han estat evacuats en helicòpter als hospitals de Vall d’Hebron i Germans Trias i Pujol; un greu i un menys greu han estat traslladats a l’hospital de Blanes, i un altre menys greu ha estat traslladat al CUAP de Mataró.

Els Bombers han rescatat 2 ferits greus de l'autobús bolcat i la resta han sortit pel seu propi peu. Protecció Civil ha activat l’alerta del pla d’emergències Procicat. El SEM ha activat 15 unitats, un equip de psicòlegs i dos helicòpters medicalitzats, els Bombers s’hi han desplaçat amb 24 dotacions, inclosos unitats de rescat del GRAE amb helicòpter, i els Mossos d’Esquadra amb vuit patrulles.

El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha anul·lat els actes que tenia i s’ha dirigit al lloc dels fets. S’ha muntat un centre de comandament a l’antic peatge i els Mossos d’Esquadra estan redirigint tots els vehicles que hi havia atrapats a la zona en contra direcció per treure’ls de l’autopista.

Entrevista amb l'alcalde de Pineda de Mar, Xavier Amor, sobre l'accident d'un autobús a la C-32

0:00 / 0:00

Més actualitat

EDUCACIÓ

50 anys de La Bressola: "La història d'un miracle permanent"

L'escola és la història d'èxit de la immersió lingüística en català a la Catalunya Nord

18 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CULTURA

DOCUMENTALS

ENTREVISTES

Carles Prats: "La de Montserrat és una comunitat monàstica molt especial"

Carles Prats

Parlem amb el director de documentals Carles Prats sobre 'El temps de Montserrat', una peça que ens permet passar 24 hores amb els monjos

18 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias

SOCIETAT

Núria Salán: "Si no hi hagués un mercat negre, no es robaria el coure"

La vicepresidenta de la Societat Catalana de Tecnologia destaca que la gran qualitat del coure de la xarxa viària en potencia el seu robatori

18 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga