En directe

Fórmula Estel

ECONOMIA I FINANCES

MEDI AMBIENT

SOCIETAT

El geògraf Luis del Romero alerta que l’aeroport del Prat és una zona inundable: “és una bogeria ampliar-lo"

Una setmana després del temporal DANA que ha castigat València, l’expert avisa que cal renaturalitzar i reubicar els espais més crítics perquè no s’hi torni a construir

7 novembre 2024

Redacció

Comparteix

El geògraf valencià Luis del Romero creu que Catalunya està molt més preparada que el País Valencià pel que fa a temporals com la DANA. Ara bé, l’expert avisa que “plantejar certes ampliacions en espais on hi ha risc d’inundacions com l’aeroport del Prat “és una autèntica bogeria fer l’ampliació”. En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, el també professor de geografia de la Universitat de València avisa que cal afrontar un debat que plantegi “renaturalitzar i reubicar els espais més crítics”. “Sobretot, que no es torni a construir en aquelles zones on hi hagi més risc”, avisa. 

“Ens falta pedagogia i estratègia fer front a les catàstrofes”

Preguntat pel retard en els avisos als telèfons mòbils, Romero lamenta que arribessin tard, però també creu que la població no sap com actuar en aquest tipus de catàstrofes. “Sí que es podien haver salvat més vides, però els falta pedagogia i estratègia per fer front a aquest tipus de catàstrofes”.  

“Amb les noves tecnologies hi ha una falsa sensació de seguretat” 

D’altra banda, també creu que amb les noves tecnologies “la gent té una falsa sensació de seguretat”. El geògraf recorda que amb la gran riuada del 1957, ara hi ha hagut “més destrosses”. Amb tot, creu que la ciutadania igualment hagués anat a buscar els familiars o els cotxes que estaven aparcats a fora.

Romero també ha explicat que en el seu cas la família es va poder salvar perquè tenien una horta “amb molta capacitat d’infiltrar aigua”. En canvi, els llocs urbans, completament asfaltats, van patir “una destrucció molt important”. Amb tot, ha insistit que va ser una precipitació extraordinària, i per això la població “no estava preparada per reaccionar i actuar davant d’aquesta emergència”.

Escolta l'entrevista al geògraf Luis del Romero

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Els Pirates: “El teatre ha de generar empatia”

Ricard Farré i Laura Pau de la companyia Els Pirates

Parlem amb els actors Ricard Farré i Laura Pau de la companyia Els Pirates sobre 'L’Estiueig', una versió de 'La villeggiatura'

11 febrer 2026

Redacció

EDUCACIÓ

Els mestres surten al carrer: "A l'escola, el mestre ha de fer de tot"

Els mestres i el personal educatiu reclamen més recursos i una millora de les condicions laborals

11 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Companyia La Tremenda: "Hi ha molt de talent al país i no el veiem"

la Lu Martín i la Queralt Sánchez de La Tremenda

Parlem amb les actrius Lu Martín i Queralt Sánchez de la companyia La Tremenda sobre 'L'arquitecte prohibit', una obra sobre el llegat d'Antoni Gaudí

10 febrer 2026

Redacció