En directe

Fórmula Estel

ECONOMIA I FINANCES

MEDI AMBIENT

SOCIETAT

El geògraf Luis del Romero alerta que l’aeroport del Prat és una zona inundable: “és una bogeria ampliar-lo"

Una setmana després del temporal DANA que ha castigat València, l’expert avisa que cal renaturalitzar i reubicar els espais més crítics perquè no s’hi torni a construir

Publicat: 07/11/2024 10:37 Actualitzat: 18/01/2026 21:40 per Redacció

Comparteix

El geògraf valencià Luis del Romero creu que Catalunya està molt més preparada que el País Valencià pel que fa a temporals com la DANA. Ara bé, l’expert avisa que “plantejar certes ampliacions en espais on hi ha risc d’inundacions com l’aeroport del Prat “és una autèntica bogeria fer l’ampliació”. En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, el també professor de geografia de la Universitat de València avisa que cal afrontar un debat que plantegi “renaturalitzar i reubicar els espais més crítics”. “Sobretot, que no es torni a construir en aquelles zones on hi hagi més risc”, avisa. 

“Ens falta pedagogia i estratègia fer front a les catàstrofes”

Preguntat pel retard en els avisos als telèfons mòbils, Romero lamenta que arribessin tard, però també creu que la població no sap com actuar en aquest tipus de catàstrofes. “Sí que es podien haver salvat més vides, però els falta pedagogia i estratègia per fer front a aquest tipus de catàstrofes”.  

“Amb les noves tecnologies hi ha una falsa sensació de seguretat” 

D’altra banda, també creu que amb les noves tecnologies “la gent té una falsa sensació de seguretat”. El geògraf recorda que amb la gran riuada del 1957, ara hi ha hagut “més destrosses”. Amb tot, creu que la ciutadania igualment hagués anat a buscar els familiars o els cotxes que estaven aparcats a fora.

Romero també ha explicat que en el seu cas la família es va poder salvar perquè tenien una horta “amb molta capacitat d’infiltrar aigua”. En canvi, els llocs urbans, completament asfaltats, van patir “una destrucció molt important”. Amb tot, ha insistit que va ser una precipitació extraordinària, i per això la població “no estava preparada per reaccionar i actuar davant d’aquesta emergència”.

Escolta l'entrevista al geògraf Luis del Romero

0:00 / 0:00

Més actualitat

JUSTÍCIA

POLÍTICA

La llei d'amnistia de Puigdemont i Turull entra en una nova fase

El Tribunal Constitucional debat el primer dels recursos contra la decisió del Suprem de no aplicar l’amnistia a la malversació

22 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Lluís Homar i Zoe Stein: "El dol és una cosa reconeixible per tots"

Lluís Homar i Zoe Stein

Parlem amb els actors Lluís Homar i Zoe Stein sobre 'Forastera', l'òpera prima de la directora madrilenya Lucía Leñar Iglesias

22 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias

ENTREVISTES

SOCIETAT

Núria Ortín: "Hem de lluitar per unes presons més obertes"

La directora de la Fundació Obra Mercedària presenta 'Mira'm', en què repassa les històries personals que s'amaguen a les presons

22 setembre 2026

Carme Munté

Guillem Andrés