En directe

La Caravana

ACTUALITAT

Alertar una dona que la seva parella té antecedents masclistes la pot allunyar d'aquells que l'avisen

Ho diu la psicòloga Elena Crespi, que també pensa que “la violència masclista no és un problema policial, sinó educatiu”

10 gener 2023

Redacció

Comparteix

El 2023 ha començat deixant-nos la xifra de 4 dones assassinades en mans de la seva parella o exparella en menys de 48 hores. L'últim cas es coneixia aquest dilluns. Davant el repunt de casos de violència, el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha convocat aquest dimarts i dimecres reunions amb tots els cossos policials per analitzar els casos de violència masclista ocorreguts el 2022.

Més de mig centenars fan un minut de silenci a Pontons pel feminici a la localitat descobert fa uns dies, però suposadament executat l'estiu de 2021. ACN

Sobre la taula hi ha la possibilitat d'alertar a les dones amb parelles amb antecedents masclistes, però segons ha detallat la psicòloga Elena Crespi en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', "pot ser una arma de doble tall i allunyar la dona de totes aquelles persones que l'estan avisant com a mecanisme de defensa".

Elena Crespi, que també és sexòloga, creu que "la violència masclista no és un problema policial, sinó que és un problema educatiu". Crespi alerta que "encara hi ha molts joves enganxats en masculinitats masclistes i costa molt moure'ls d'allà". La font d'aquest masclisme resistent, segons la psicòloga, "és a tot arreu". Crespi detalla que fins i tot en els dibuixos animats ja s'hi troben continguts diferenciats per a nens i nenes. Els nens tenen referents valents, capaços i decidits i, a més, "per cada noia protagonista hi ha deu nois protagonistes".

"Encara està molt present el missatge de 'vigila per on vas, com vas i quanta llum hi ha al carrer, que si no, et poden passar coses"

Amb tot, la sexòloga apunta que el masclisme d'ara "és molt intel·ligent", que "ja s'han detectat les conductes evidents i ara s'escola entre nosaltres i és més difícil de detectar". Elena Crespi celebra que cada vegada estigui més estesa la idea de "vesteix-te com vulguis", però també especifica que encara està molt present el missatge de "vigila per on vas, com vas i quanta llum hi ha al carrer, que si no, et poden passar coses". Un missatge mal enfocat, ja que segons la mateixa Crespi, "la majoria d'agressions passen dintre de casa, amb l'entorn proper i parelles".

Entrevista a Elena Crespi, psicòloga i sexòloga

0:00 / 0:00

Més actualitat

EDUCACIÓ

"El val escolar impulsat pel Govern no serveix perquè les famílies estalviïn diners"

Una mare fent la compra de material escolar pel nou curs, a la botiga Abacus de Barcelona

Així ho creuen des de les Associacions Federades de Famílies, (aFFaC) que opinen que el curs escolar ha començat "sense avançar en temes importants com l'educació inclusiva".

27 setembre 2023

Redacció

ABUSOS SEXUALS

Els criminòlegs calculen que només es denuncien un 5% dels casos d'agressió sexuals entre menors

Manifestació a Sant Vicenç de Castellet per denunciar la violació a una menor

El catedràtic en psicologia forense de la UB, Antonio Andrés Pueyo, creu que un càstig generalitzat "no és la millor solució" per reduir les agressions sexuals entre menors

26 setembre 2023

Redacció

Sense categoria

Santi Rodríguez: "Feijóo continuarà passi el que passi"

Santi Rodríguez: “Feijóo continuarà passi el que passi”

El secretari general del PP català admet que si la investidura de Feijóo no prospera, el millor seria una repetició electoral

25 setembre 2023

Redacció