En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

Comparteix

L'esclat bèl·lic a l'Iran ha transformat la realitat del país de l'Orient Mitjà després dels atacs d'Israel i els Estats Units. La politòloga iranocatalana Anahita Nassir, però, apunta que "els canvis d'un país no venen perquè un líder estranger ho declari, sinó de les condicions socials i organitzatives del país". D'aquesta manera, valora que "Tel-Aviv té la idea d'acabar amb l'Iran com a actor regional més important i per Washington és mantenir l'equilibri a l'Orient Mitjà, crear un nou mercat energètic i alterar els plans de la Xina".

En declaracions a El Matí a Ràdio Estel, l'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat', destaca que "les dones són el motor de les revoltes a l'Iran" en volen ser protagonistes del seu futur. Així, destaca que les reclamacions són la fi de la tutela de l'estat a la figura femenina, igualtat absoluta, llibertat civil, independència judicial. Alhora, subratlla que "el control sobre els seus cossos i vides ha sigut una de les eines principals del règim per controlar la societat".

La politòloga també assegura que el futur de l'Iran és a dins de les presons, on hi ha activistes, estudiants, periodistes, advocats i defensors dels drets de les dones. "Hi ha hagut més de 50.000 detencions sense cap garantia legal i corren risc d'execució", alerta.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Anahita Nassir

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Maribel Pedrol: "Que el país regant passés a ser el gestor del Canal d'Urgell va ser una victòria de guerra"

Amb la presidenta de la Fundació Canals d'Urgell parlem de l'espectacle 'Òpera a les venes', que commemora els 60 anys de titularitat pública

15 abril 2026

Redacció

RELIGIÓ

Cristóbal López, arquebisbe de Rabat: "Lleó XIV ens esperona en el diàleg interreligiós islamocristià"

L'arquebisbe destaca la benedicció de rebre el pontífex en un continent de minoria cristiana

15 abril 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel consolida la seva audiència amb 10.000 oients diaris

Segons la primera onada de l’EGM d’aquest 2026, 5.000 oients més ens escolten de dilluns a divendres en comparació amb la darrera onada del desembre de 2025

15 abril 2026

Redacció