En directe

La veu dels animals

RÀDIO ESTEL

Antoni Fogué (PSC): "Si s'han de distribuir entre diferents formes polítiques, és perquè els ciutadans així ho han volgut"

Aquesta setmana ens acompanyen representants de les diferents formacions polítiques que concorren als comicis del 24 de maig. Dijous hem tingut amb nosaltres Antoni Fogué, secretari de…

14 maig 2015

Redacció

Comparteix
Aquesta setmana ens acompanyen representants de les diferents formacions polítiques que concorren als comicis del 24 de maig. Dijous hem tingut amb nosaltres Antoni Fogué, secretari de política municipal del PSC.

El Partit dels Socialistes de Catalunya presenta 531 candidatures, mentre que en el 2011 van ser 715, amb l'objectiu de "consolidar alcaldies i consolidar l'espai municipal, que és per excel·lència el més important pel PSC, i formar part de més governs".
Hi ha qui es planteja aquests comicis com un referèndum sobre la independència de Catalunya: "És un error, és una equivocació molt gran; les eleccions municipals tenen prou importància que no necessiten ser ni les prèvies ni les primàries de cap altres eleccions, que també són molt importants". Per això Fogué ha precisat: "La relació Catalunya-Espanya correspon tractar-lo i votar-lo a les eleccions autonòmiques i generals".
Han format diferents programes electorals: "Hem fet un marc general i particulars. Cada poble té una realitat molt seva". La prioritat és l'ocupació i les seves ajudes públiques; el representant del PSC s'ha preguntat si trobaria alguna família que no tingui un o més d'un membre en atur. Fogué incideix que "també cal reactivar l'economia local, mitjançant el comerç local, o altres fórmules". Una força que s'hauria d'unir a la de la Generalitat i l'Estat: "La suma de les tres administracions generant llocs de treball provocaria una situació molt diferent a l'actual".
El secretari de política municipal del PSC és conscient de la futura pluralitat en els ajuntaments: "Fins ara podien haver 4 o 5 candidatures que tinguessin representació. Ara tot preveu indicar que els plenaris estiguin representats per 7, 8 i fins i tot 9 candidatures. Si s'han de distribuir entre diferents formes polítiques, és perquè els ciutadans així ho han volgut".
Escolta Antoni Fogué (PSC) - minut 32

Més actualitat

SOCIETAT

La funícula: clau per determinar que el projecte de Xalet de Catllaràs és de Gaudí

Un nou estudi mostra que el reusenc en va ser el dissenyador, però que la construcció va anar a càrrec d'altres arquitectes

20 febrer 2026

Redacció

ENTREVISTES

Miguel Ángel Jordán: "S'ha devaluat el concepte de l'amor"

L'escriptor presenta el seu nou llibre 'Todo lo que Jane Austen me enseñó sobre el amor'

20 febrer 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Marc Martínez i Bruna Cusí: "L'empatia és la base de la feina actoral"

Cartell del trailer de Balandrau

Parlem amb Marc Martínez i Bruna Cusí sobre 'Balandrau: Vent Salvatge', el film dirigit per Fernando Trullols sobre la tragèdia del 2000

20 febrer 2026

Redacció