En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Antoni Fogué (PSC): "Si s'han de distribuir entre diferents formes polítiques, és perquè els ciutadans així ho han volgut"

Aquesta setmana ens acompanyen representants de les diferents formacions polítiques que concorren als comicis del 24 de maig. Dijous hem tingut amb nosaltres Antoni Fogué, secretari de…

Publicat: 14/05/2015 08:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:32 per Redacció

Comparteix
Aquesta setmana ens acompanyen representants de les diferents formacions polítiques que concorren als comicis del 24 de maig. Dijous hem tingut amb nosaltres Antoni Fogué, secretari de política municipal del PSC.

El Partit dels Socialistes de Catalunya presenta 531 candidatures, mentre que en el 2011 van ser 715, amb l'objectiu de "consolidar alcaldies i consolidar l'espai municipal, que és per excel·lència el més important pel PSC, i formar part de més governs".
Hi ha qui es planteja aquests comicis com un referèndum sobre la independència de Catalunya: "És un error, és una equivocació molt gran; les eleccions municipals tenen prou importància que no necessiten ser ni les prèvies ni les primàries de cap altres eleccions, que també són molt importants". Per això Fogué ha precisat: "La relació Catalunya-Espanya correspon tractar-lo i votar-lo a les eleccions autonòmiques i generals".
Han format diferents programes electorals: "Hem fet un marc general i particulars. Cada poble té una realitat molt seva". La prioritat és l'ocupació i les seves ajudes públiques; el representant del PSC s'ha preguntat si trobaria alguna família que no tingui un o més d'un membre en atur. Fogué incideix que "també cal reactivar l'economia local, mitjançant el comerç local, o altres fórmules". Una força que s'hauria d'unir a la de la Generalitat i l'Estat: "La suma de les tres administracions generant llocs de treball provocaria una situació molt diferent a l'actual".
El secretari de política municipal del PSC és conscient de la futura pluralitat en els ajuntaments: "Fins ara podien haver 4 o 5 candidatures que tinguessin representació. Ara tot preveu indicar que els plenaris estiguin representats per 7, 8 i fins i tot 9 candidatures. Si s'han de distribuir entre diferents formes polítiques, és perquè els ciutadans així ho han volgut".
Escolta Antoni Fogué (PSC) - minut 32

Més actualitat

ENTREVISTES

SOCIETAT

Maixabel Lasa: "Si no respectes qui pensa diferent, no pot haver-hi convivència"

Maixabel Lasa

Parlem amb la Maixabel Lasa, vídua de l’exgovernador civil de Guipúscoa, Juan María Jáuregui, assassinat per ETA l'any 2000

24 setembre 2026

Glòria Romero, 

Xavi Toscano, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ivan Herzog: "Crec que estem en el millor moment de la música de la història"

Després de 'Disco de Oro' i l'èxit d''Et prometo', arriba el segon disc d'estudi d'Ivan Herzog, 'Disco de Cristal'.

24 setembre 2026

Joan Trias, 

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "Els mercedaris de seguida guanyen prestigi i la seva patrona, molt estimada"

L'autor del llibre 'El patronatge de la Mare de Déu de la Mercè' destaca el suport popular en l'oficialitat de la seva festivitat

23 setembre 2026

Carme Munté, 

Guillem Andrés,