En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

RELIGIÓ

Anwar Shomali: "No és fàcil ser àrab, cristià i palestí a l'Orient Mitjà"

Aquest pare de família, laic i nebot del bisbe auxiliar de Jerusalem, assegura que les dues parts han de fer tot el possible per assolir la pau

10 octubre 2023

Redacció

Comparteix

Anwar Shomali, laic, pare de família i nebot del bisbe auxiliar de Jerusalem, assegura que "no és fàcil ser àrab, cristià i palestí a l'Orient Mitjà". Ho ha explicat en una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel, on també ha remarcat que aquests territoris són rics.

Guerra entre Israel i Palestina

FOTO: Said Khatib | AFP

"Tenim un país que és un paradís, religions monoteistes conviuen aquí, podem viure com reis. Tothom ha de posar una mica de la seva part i començar un camí de pau duradora". Shomali recorda que fa dècades que el conflicte és present, i encara no s'ha pogut assolir cap entesa.

"No és fàcil ser cristià dins d'una societat multicultural"

Per a Shomali, la fe és el més important per superar la guerra i continuar vivint en un país que arrossega, des de fa dècades, el conflicte. "Les nostres arrels es remunten als primers segles, els primers cristians que han habitat en aquest terra. Per tant, ens aferrem a la nostra fe", assegura.

D'altra banda, remarca que no és fàcil ser cristià dins d'una societat de diverses cultures i religioses. "Els cristians som una petita minoria. Fa segles que hi som i volem continuar vivint-hi", reafirma.

Per on passa la solució?

Sobre el futur del conflicte, aquest cristià pare de família confia en les negociacions i el reconeixement dels drets de les dues parts per arribar a assolir la pau al país, "lluny de tots els interessos polítics". Shomali també ha demanat que el pròxim 15 d'octubre dediquem el rosari a la Terra Santa perquè hi hagi una pau justa i duradora per tots aquells que hi viuen.

El seu testimoni se suma al de Darío Teitelbaum, que ahir va posar el focus en la permissibilitat del règim israelià i que va haver d'interrompre l'entrevista per una alarma on residia, al kibutz Gvulot, a 7 km de la frontera amb la franja de Gaza.

El 7 d'octubre de 2023, Hamàs va atacar Israel i Israel ha respost amb un seguit de morts i ferits que no deixa d'augmentar.

Entrevista a Anwar Shomali, àrab cristià i palestí

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

Giovanni Ghizzani: "Veig molta gent animada en invertir en cultura"

El pianista italià ofereix aquest dimecres un concert de jazz al Teatre de Sarrià

13 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

Xavier Fàbregas, psicòleg: "Una de cada quatre persones tindrà un episodi depressiu al llarg de la vida"

El psicòleg apunta els símptomes de la depressió i mostra com es pot ajudar les persones afectades

13 gener 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Alosa: "La música d’arrel també forma part de l’actualitat"

Alosa

Parlem amb les integrants d'Alosa, Giulietta Vidal i Irene Romo, sobre el seu primer disc 'El primer cant del matí' i el seu projecte musical

12 gener 2026

Redacció