En directe

La Missa de cada dia

ESGLÉSIA MÓN

RELIGIÓ

Anwar Shomali: "No és fàcil ser àrab, cristià i palestí a l'Orient Mitjà"

Aquest pare de família, laic i nebot del bisbe auxiliar de Jerusalem, assegura que les dues parts han de fer tot el possible per assolir la pau

10 octubre 2023

Redacció

Comparteix

Anwar Shomali, laic, pare de família i nebot del bisbe auxiliar de Jerusalem, assegura que "no és fàcil ser àrab, cristià i palestí a l'Orient Mitjà". Ho ha explicat en una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel, on també ha remarcat que aquests territoris són rics.

Guerra entre Israel i Palestina

FOTO: Said Khatib | AFP

"Tenim un país que és un paradís, religions monoteistes conviuen aquí, podem viure com reis. Tothom ha de posar una mica de la seva part i començar un camí de pau duradora". Shomali recorda que fa dècades que el conflicte és present, i encara no s'ha pogut assolir cap entesa.

"No és fàcil ser cristià dins d'una societat multicultural"

Per a Shomali, la fe és el més important per superar la guerra i continuar vivint en un país que arrossega, des de fa dècades, el conflicte. "Les nostres arrels es remunten als primers segles, els primers cristians que han habitat en aquest terra. Per tant, ens aferrem a la nostra fe", assegura.

D'altra banda, remarca que no és fàcil ser cristià dins d'una societat de diverses cultures i religioses. "Els cristians som una petita minoria. Fa segles que hi som i volem continuar vivint-hi", reafirma.

Per on passa la solució?

Sobre el futur del conflicte, aquest cristià pare de família confia en les negociacions i el reconeixement dels drets de les dues parts per arribar a assolir la pau al país, "lluny de tots els interessos polítics". Shomali també ha demanat que el pròxim 15 d'octubre dediquem el rosari a la Terra Santa perquè hi hagi una pau justa i duradora per tots aquells que hi viuen.

El seu testimoni se suma al de Darío Teitelbaum, que ahir va posar el focus en la permissibilitat del règim israelià i que va haver d'interrompre l'entrevista per una alarma on residia, al kibutz Gvulot, a 7 km de la frontera amb la franja de Gaza.

El 7 d'octubre de 2023, Hamàs va atacar Israel i Israel ha respost amb un seguit de morts i ferits que no deixa d'augmentar.

Entrevista a Anwar Shomali, àrab cristià i palestí

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

MÚSICA

Lucrecia: "Tot el que sóc ho he construït a Catalunya"

Parlem amb l'artista Lucrecia sobre '30 anys de salsa, son i boleros', els seus concerts de tancament d'any on commemora tres dècades de trajectòria

23 desembre 2025

Redacció

RÀDIO ESTEL

Les litúrgies de Nadal, a Ràdio Estel

Sintonitza Ràdio Estel per viure en directe les diferents litúrgies que se celebren entre el dia de Nadal i el dia de Reis

23 desembre 2025

Redacció

CÀRITAS

SOCIETAT

Mercè Darnell, Càritas: "La manca de recursos fa que sigui un conflicte de pobres contra pobres"

Càritas sosté que la pobresa estructural és el motiu principal dels conflictes que s'estan vivint a Badalona

23 desembre 2025

Redacció