En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Aquest diumenge, diada de Germanor

Com cada any per aquestes dates, l'Església, al nostre país, dedica un dia a fer una col·lecta extraordinària per a cadascuna de les Esglésies locals…

Publicat: 15/11/2013 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:32 per Redacció

Comparteix

Com cada any per aquestes dates, l'Església, al nostre país, dedica un dia a fer una col·lecta extraordinària per a cadascuna de les Esglésies locals diocesanes. Aquest any el lema de la Diada de Germanor és l'Església amb tothom, al servei de tothom i vol conscienciar tots els fidels de la necessitat d'ajudar l'Església perquè serveixi milor i més adequadament en tots els camps en què treballa a favor de la societat.

Les diòcesis catalanes informen aquets dies dels comptes i despeses de l'any 2012 i de les previsions per aquest any. Així, el moviment económic de l'acció pastoral de les províncies eclesiàstiques de Tarragona i Barcelona dóna un resultat negatiu de més de dos milions d'euros. 

Petit superàvit a la diòcesi de Barcelona

L'arquebisbat de Barcelona ha aconseguit tancar l'exercici 2012 novament amb superàvit, encara que molt petit: 8.594 euros. De fet, tal com ha explicat Mn. Antoni Matabosch, delegat d'Economia de l'arquebisbat de Barcelona, l'equilibri pressupostari ha estat possible gràcies a l'increment de donatius i llegats. Això ha estat cabdal davant la disminució d'ingressos per altres conceptes, com les subvencions i les aportacions de la Conferència Episcopal Espanyola.

En una roda de premsa celebrada a l'arquebisbat, Mn. Matabosch ha posat en relleu la importància de la tasca que porta a terme l'Església diocesana, i el servei "desconegut" que fan els capellans a les presons, hospitals, tanatoris, telèfon d'esperança, trànsit... En aquest sentit, ha recordat que el sou dels capellans de Barcelona està congelat des de l'any 2011.

De cara al futur, el delegat d'Economia ha reconegut que per obtenir ingressos l'opció viable en els propers anys serà fer fruitar el patrimoni.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Nuria Mencía: "S'ha de parlar de la mort sense por"

Núria Mencía

Parlem amb l'actriu Nuria Mencía sobre 'La última noche con mi hermano', una tragicomèdia escrita i dirigida per Alfredo Sanzol

23 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joel Joan: "Als catalans ens debilita molt voler caure bé a tothom"

Joel Joan

Parlem amb Joel Joan sobre 'Bons i Dolents', la seva última comèdia dirigida per Nelson Valente al Teatre Condal de Barcelona

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ACCIÓ SOCIAL

Juanjo Ortega: "La soledat no desitjada es pot prevenir"

Juanjo Ortega

Parlem amb Juanjo Ortega, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sobre la Setmana contra la Soledat No Desitjada

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,