En directe

El Matí a Ràdio Estel

RELIGIÓ

Enrique Benavent: "Ara l'objectiu prioritari són els qui pateixen"

L'arquebisbe de València diu que "els polítics ja trauran les conseqüències que calgui" i demana "posar el focus ara en la tragèdia de cada persona"

Publicat: 11/11/2024 17:13 Actualitzat: 18/01/2026 21:40 per Redacció

Comparteix
víctimes de la dana

L'arquebisbe de València, Enrique Benavent, ha fet seva aquest dilluns la crida feta diumenge pel cardenal Joan Josep Omella perquè els cristians siguin exemple de germanor i s'allunyin de les polèmiques polítiques i els conflictes. En una entrevista al programa Sense distància de Ràdio Estel, Benavent ha assegurat que ara no és el moment de picabaralles perquè, "en aquests moments, l'objectiu prioritari han de ser les persones que estan patint, les qui han tingut víctimes de la dana". En aquesta línia, ha recordat que, "al darrere de cada persona, hi ha una tragèdia davant la qual el més important és posar el focus i ajudar-les a refer la vida". Sobre el futur, ha apuntat que "després els polítics ja trauran les conseqüències que calgui". 

Enrique Benavent ha elogiat la mobilització de moltíssimes persones de manera desinteressada. "He vist una gran solidaritat, proximitat a la gent que està patint, gent que m'informava de la situació de les parròquies i dels seus grups i l'enviament de voluntaris d'unes parròquies a les altres. He vist un gran moviment de solidaritat", ha destacat. L’arquebisbe de València ha anunciat que la seva arxidiòcesi organitzarà una Missa funeral per totes les víctimes "quan ja s’hagi tancat el balanç total i la tragèdia comenci a quedar enrere, un horitzó que portarà molt de temps". Ha aclarit que tots els morts tenen un comiat tan digne com sigui possible amb les seves famílies, en parròquies quan estan disponibles i, en alguns casos, en tanatoris. 

Mentrestant, continua la solidaritat a la zona. Un lloc especialment castigat és la parròquia de Nostra Senyora de Montserrat de Picanya, on el rector, Joaquín Civera, encara no té paraules per descriure el que ha hagut de viure aquests últims dies. Primer van les riuades que el van deixar dos dies sense poder sortir del pis on viu, al costat del temple, i després han estat les jornades sense descans per desenrunar i per enterrar les cinc víctimes mortals que, de moment, ha deixat el pas de la dana per aquest municipi de prop de 12.000 habitants. Per exemple, la mateixa aigua va trencar les portes de l'església, es va emportar alguns sants cap al carrer i va sepultar-ne els bans per la gran quantitat de sediments que transportava.

Escolta l'entrevista amb l'arquebisbe de València, Enrique Benavent

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

SOCIETAT

Maixabel Lasa: "Si no respectes qui pensa diferent, no pot haver-hi convivència"

Maixabel Lasa

Parlem amb la Maixabel Lasa, vídua de l’exgovernador civil de Guipúscoa, Juan María Jáuregui, assassinat per ETA l'any 2000

24 setembre 2026

Glòria Romero, 

Xavi Toscano, 

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Ivan Herzog: "Crec que estem en el millor moment de la música de la història"

Després de 'Disco de Oro' i l'èxit d''Et prometo', arriba el segon disc d'estudi d'Ivan Herzog, 'Disco de Cristal'.

24 setembre 2026

Joan Trias, 

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "Els mercedaris de seguida guanyen prestigi i la seva patrona, molt estimada"

L'autor del llibre 'El patronatge de la Mare de Déu de la Mercè' destaca el suport popular en l'oficialitat de la seva festivitat

23 setembre 2026

Carme Munté, 

Guillem Andrés,