En directe

El rosari

SOCIETAT

Arrels Fundació reclama ampliar el termini de regularització de migrants

L'entitat argumenta que moltes persones tenen dificultats per a poder obtenir la documentació requerida

Publicat: 20/04/2026 13:35 Actualitzat: 20/07/2026 09:28 per Guillem Andrés, Mercè Raga

Comparteix

Aquest dilluns s'ha obert el termini per tramitar la regularització de migrants de manera presencial, que s'allargarà fins al 30 de juny. Arrels Fundació, però, reclama ampliar-lo per la dificultat de totes les persones d'obtenir els documents a temps. La situació, a més, s'agreuja en aquelles persones que viuen al carrer. Eva Hobeich, responsable de l'equip jurídic de l'entitat, explica que el 75% dels sense llar no tenen la documentació en regla.

D'aquesta manera, detalla a El Matí a Ràdio Estel com es troben amb gent que ha perdut la documentació o que li ha caducat. Alhora, exposa que si no tens el passaport en vigor també és complicat obtenir el document d'antecedents penals. Una altra problemàtica és acreditar que fa temps que viuen a Espanya. "En les persones que viuen al carrer hem de mirar si tenen algun comprovant que demostri que han anat al metge o un informe d'entitats socials", descriu. Així, diu que estan recollint declaracions de voluntats de veïns com a prova.

Hobeich, però, manifesta que aquesta regularització no hauria de ser extraordinària. "Deixar les persones a fora del sistema cronifica i després costa molt revertir la situació", assegura.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Eva Hobeich

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Care Santos: "Escriure sempre és conservar"

Care Santos

Parlem amb l'escriptora Care Santos sobre el seu darrer llibre 'Buidar la casa' editat per Columna, on recull articles publicats a Catorze

2 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

SOCIETAT

Noves normes de circulació: què diuen Trànsit i autoescoles?

D'entre les normes, en sobresurten la protecció cap els vulnerables: usuaris de patinets, bicicletes i motocicletes

2 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Maite Buenafuente i Angie Savall: "Les cuidadores són protagonistes invisibles"

Parlem amb Maite Buenafuente i Angie Savall sobre 'NENAAA!!!', una comèdia teatral que reivindica el paper de les persones cuidadores

1 octubre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga,