En directe

Fórmula Estel

CULTURA

Arrenca La Setmana del Llibre en Català, amb la literatura com a "pal de paller" de la llengua

La Setmana se celebra del 19 al 28 d'octubre al passeig de Lluís Companys

Publicat: 19/09/2025 14:06 Actualitzat: 18/01/2026 21:04 per Redacció

Comparteix

Durant 10 dies la literatura serà ben present amb la celebració de La Setmana del Llibre en Català, del 19 al 28 d'octubre al passeig de Lluís Companys. La directora, Marta Domènech, desitja que en sigui "l'excusa perquè país vagi ple de llibres en català". Així, destaca a El Matí a Ràdio Estel que el principal objectiu dels actes és "fer de taca d'oli".

D'aquesta manera, considera que la literatura ha de ser el "pal de paller" de la llengua. "Agafar un bon llibre i deixar-te portar, és un poder que només té un llibre", ha apuntat, Així, creu que ha d'haver-hi molts continguts en català perquè s'hi apropin persones de totes edats i consideracions perquè no decaigui l'ús del català. En aquesta mateixa línia, en aquesta edició s'han ampliat els espais familiars.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Cristina Domènech

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

ESPORTS

LLIBRES

Josep Maria Deu: "Puyal va crear una escola catalana de retransmissió"

Josep Maria Deu

Parlem amb Josep Maria Deu, autor d''El Factor Puyal', sobre una de les figures més cabdals de la retransmissió radiofònica dels partits del Barça

8 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ENTREVISTES

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

Jordi Pacheco i Xavier Pete: "Lleó XIV sempre ha volgut que l'Església sigui companya de camí"

Els periodistes de l'Agència Flama repassen les 36 hores de Lleó XIV a Catalunya en el llibre 'Entre Gaudí i el cel'

8 octubre 2026

Carme Munté, 

POLÍTICA

Natxo Parra, advocat: "El treballador no té l'obligació de dir que farà vaga"

L'advocat laboralista del Col·lectiu Ronda manifesta que el dret de vaga és fonamental i cal tenir-hi un respecte escrupolós

8 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,