En directe

La Caravana

SOCIETAT

Associacions de gent gran i d’usuaris de banca reclamen al sector que doni servei aquest col·lectiu

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', la coordinadora de l'Associació d'Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances de Catalunya, Isabel Pons, i el president de la Federació d'Associacions de la Gent Gran de Catalunya, Josep Carné, demanen formació i acompanyament per a aquest col·lectiu i més implicació de les administracions.

10 desembre 2021

Redacció

Comparteix

Més de 200.000 catalans no poden retirar diners on viuen. Això vol dir que, a més de 400 pobles i ciutats de Catalunya, els seus habitants han de desplaçar-se per poder treure diners en efectiu. Dels 947 municipis catalans, n'hi ha 443 que no disposen d'una entitat bancària ni tan sols d'un caixer automàtic, segons un informe del Banc d'Espanya. Amb el problema que això suposa per a la gent gran.

La coordinadora associació d'usuaris de bancs, caixes i assegurances de Catalunya (AICEC-ADICAE), Isabel Pons, ha comentat que aquest col·lectiu se sent abandonat davant d'aquesta situació. En una entrevista a Ràdio Estel, Pons ha demanat que "el sector bancari posi un servei 24 hores i aliè a l'entitat financera per atendre dubtes i resoldre problemes, sobretot, de la gent gran".

Pons ha alertat que "l'atenció al client no és el què hauria de ser, està al servei de l'operativa bancària i s'ha de separar". També ha recomanat que no es facilitin dades personals com el codi pin, contrasenyes ni claus i recelar de qualsevol contacte que demani aquestes informacions per evitar al màxim les estafes.

Pons ha recordat que "la gent gran és un col·lectiu protegit que se li ha de donar aquest servei. No els atenen, no tenen informació digital i l'entitat no fa l'esforç d'ajudar-los a conèixer la banca online, de com gestionar-la i quines opcions tenen".

"La gent gran és un col·lectiu protegit i se li ha de donar el servei d'atenció al client, però no els atenen, no tenen informació digital i l'entitat no fa l'esforç d'ajudar-los a conèixer la banca online"

Davant d’aquesta situació, el president de la Federació d'Associacions de la Gent Gran de Catalunya (FATEC), Josep Carné, ha manifestat que, “amb la pandèmia, 70% de la gent gran no tenien habilitats digitals i ara s'ha reduït a un 50%”. En una entrevista al Matí a Ràdio Estel, ha alertat que aquest col·lectiu pateix “una bretxa d’accessibilitat i d'habilitats, que acaba provocant una bretxa d'ús”.

"La gent gran pateix una bretxa d'accesibilitat i d'habilitats, que acaba provocatn una bretxa d'ús"

"Estàs delegant els teus recursos a una tercera persona i això és un maltractament a la gent gran. Aquí donem la possibilitat de què siguem maltractats encara que sigui un fill o una tercera persona", ha sentenciat el president de FATEC.

Carné ha considerat que, "més que formació digital a la gent gran, cal un acompanyament perquè es garanteixi que algú t'ajudarà a solucionar els problemes". Per això, Carné ha demanat més implicació a les administracions per donar solucions aquest col·lectiu.

Entrevista a Josep Carné, president de FATEC, i Isabel Pons, coordinadora d'AICEC-ADICAE

0:00 / 0:00

Més actualitat

AUDIOS

Isaki Lacuesta: "Jo no sé per què els vaig descobrir tan tard"

Segundo premio d'Isaki Lacuesta

El director de cinema estrena 'Segundo premio', una pel·lícula sobre el grup 'Los Planetas'

22 maig 2024

Redacció

MEDI AMBIENT

L’aigua s’encarirà a Catalunya per poder pagar la seva producció  

Veïns de Sarroca de Lleida agafen aigua del camió cisterna a ple sol per la manca d'aigua potable al territori

Ana García, presidenta de la Comissió d'Economia i Sostenibilitat i membre de l'Observatori Intercol·legial de l'Aigua, exigeix una nova política de la gestió de l’aigua i no fragmentar-la per sectors

22 maig 2024

Redacció

AUDIOS

"Només s'ha donat resposta al 2% dels casos de discriminació"

L'Observatori contra l’Homofòbia veu insuficient l’acció de les administracions: “Només s’ha donat resposta al 2% de casos de discriminació”

17 maig 2024

Redacció