En directe

Cocodril Club

POLÍTICA

El CIDOB reconeix que "l'extrema dreta es va articulant a escala europea"

Segons Carme Colomina, investigadora sènior especialitzada en UE el CIDOB, la campanya de la desinformació no només forma part de l'extrema dreta, sinó que hi ha una erosió del sistema democràtic que va més enllà d'unes forces polítiques determinades

4 juliol 2023

Redacció

Comparteix

L'auge de l'extrema dreta és un fet que, segons la investigadora sènior especialitzada en Unió Europea, desinformació i política global del CIDOB, Carme Colomina, ja va començar fa anys. No obstant això, "aquesta és la primera legislatura en la història del Parlament Europeu que les dues grans famílies tradicionals, la Socialdemòcrata i el Partit Popular Europeu, no sumen la majoria absoluta de la Cambra i han hagut de negociar i buscar noves aliances per aprovar qualsevol cosa que els interessés a aquesta gran coalició", ha analitzat Colomina. "Tot fa pensar que aquesta tendència es consolida i serà la que es dibuixarà a les eleccions europees del 2024", ha afegit en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel'.

Un moment de la manifestació en defensa de la unitat nacional a la plaça de Sant Jordi, a Barcelona | ACN

Un moment de la manifestació en defensa de la unitat nacional a la plaça de Sant Jordi, a Barcelona | ACN

D'altra banda, la investigadora ha parlat sobre la tesi que té el politòleg expert en l'estudi de l'extrema dreta, Cas Mudde, que assegura que vivim en un procés de radicalització de la dreta radical i, fins i tot, també de radicalització de la dreta conservadora. "La dreta clàssica ha anat trobant espais en l'altra dreta més radical, com ha passat a Itàlia amb el partit de Silvio Berlusconi que ha acabat portant a Georgia Meloni al Govern Italià".

"La dreta clàssica ha anat trobant espais en l'altra dreta més radical, com ha passat a Itàlia"

En aquest sentit, Colomina ha remarcat que la campanya de la desinformació no és només un fenomen de l'extrema dreta sinó que és una realitat a tots els nivells que pot afectar a la credibilitat o la confiança de les institucions. "En els últims anys, s'ha vist com aquestes forces polítiques han estat molt hàbils en la utilització de les xarxes socials i com hi ha una coordinació de missatges que va molt més enllà del panorama estatal i, fins i tot, europeu i pot respondre a les pors que afecten diferents països", ha sentenciat la investigadora del CIDOB.

Entrevista a Carme Colomina, investigadora sènior especialitzada en UE del CIDOB

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

HABITATGE

“Una tireta, no una solució”: Càritas alerta de la cronificació dels allotjaments d’urgència

Unes 3.300 persones viuen actualment en aquesta situació, moltes d’elles durant més de sis mesos per la manca d’accés a un habitatge digne

17 juny 2026

Redacció

PAPA LLEÓ

Emilio Morenatti, autor de la foto viral de Lleó XIV amb un nen: "Si commou ara, encara ho farà més d'aquí a 20 anys"

El fotògraf destaca que en aquell precís moment es va congelar el temps en una experiència "casi mística"

17 juny 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Oxfam reclama endurir els impostos a les grans energètiques per reduir la desigualtat

Susana Ruiz, responsable de justícia fiscal d’Oxfam Intermón, denuncia que les energètiques augmenten els seus beneficis en contextos de guerra

16 juny 2026

Redacció