En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

"El primer avís va arribar 50 minuts després que desbordés la carretera on l’aigua s’emportava els vehicles” 

En una entrevista a Ràdio Estel, un testimoni de València ha explicat com ha viscut els aiguats d’aquest dimarts pel DANA

30 octubre 2024

Redacció

Comparteix
aiguats al País Valencià

Salva Garrido ha passat la nit a la feina pels forts aiguats al País Valencià d'aquest dimarts causats per la DANA. En una entrevista al programa a El Matí a Ràdio Estel, Garrido ha lamentat que han viscut els fets "amb molta desinformació". "Sí que s'ha activat l'alerta provincial que arriben missatges al mòbil, però el primer avís ha arribat 50 minuts després que es desbordés la carretera on l'aigua s'emportava els vehicles", ha comentat. Garrido ha explicat que ha passat la nit a la feina perquè el desbordament del barranc de Paiporta els va sorprendre i no van poder marxar ràpid. "Un desastre", ha valorat tot plegat.

Parròquies més afectades són Catarroja, Albal o Massanassa

L'arquebisbe de València, Enrique Benavent, ha avisat que hi ha parròquies i esglésies afectades per les fortes tempestes causades per la DANA aquest dimarts. En una entrevista al programa a El Matí a Ràdio Estel, Benavent ha comentat que desconeix les dades exactes i el tipus d'afectació, ja que "les línies telefòniques no funcionen" i no ha pogut contactar amb els rectors de les parròquies. "L'afectació no és igual a totes. A la comarca de Ribera Alta hi ha esglésies on ha entrat aigua, però la situació més crítica és a les parròquies de les comarques del sud, com Catarroja, Albal o la Massanassa", ha manifestat.

L'arquebisbe de València ha explicat que han demanat als rectors de les parròquies que ajudin a les persones afectades que ho necessitin. Alhora, Enrique Benavent ha enviat un missatge de solidaritat. "Tenen el nostre afecte dels cristians i comunitats de l'Arxidiòcesi de València. Estem al seu costat i preguem per ells".

Escolta l'entrevista a Enrique Benavent, arquebisbe de València

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Reus tindrà la seva primera estatua de Gaudí com a adult

S'escultura s'instal·larà als peus del campanar de Reus al juny, prèviament als 100 de la mort de l'arquitecte

23 gener 2026

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Josep Julien i Moha Amazian: "Ningú es mou per fer el mal"

Actuació Bonobo 2.0

Parlem amb el director i dramaturg Josep Julien i l’actor Moha Amazian sobre 'Bonobo 2.0', la versió renovada de 'Bonobo' de la Sala Fènix

23 gener 2026

Redacció

SOCIETAT

Pilarín Bayés torna a dibuixar a ple rendiment

La il·lustradora ha reprès l'activitat després que li immobilitzessin el braç a causa d'una caiguda

23 gener 2026