En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

Barcelona acull aquests dies el VI Fòrum Internacional de Grafologia, Psicologia del Rostre i Llenguatge Corporal

El Campus Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra, a Barcelona, acull del 25 al 27 de febrer el VI Fòrum Internacional de Grafologia, Psicologia del…

Publicat: 24/02/2016 17:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:31 per Redacció

Comparteix
El Campus Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra, a Barcelona, acull del 25 al 27 de febrer el VI Fòrum Internacional de Grafologia, Psicologia del Rostre i Llenguatge Corporal. Xantal Laplana, grafòloga i organitzadora del certamen -el primer d'aquest  tipus que es fa a Catalunya-, l'ha definit com una oportunitat de contrastar i compartir experiènxies. "Dijous i divendres es faran tallers a les tardes, mentre que dissabte les sessions duraran tot el dia, amb experts de Mèxic i altres països del món", ha explicat aquest dimecres en una entrevista a Ràdio Estel.
Per la seva banda, l'experta en Comunicació No Verbal Teresa Baró ha dit, també a Ràdio Estel, que "el congrés pot ajudar a entendre que hi ha altres maneres de comunucar-se més enllà de la paraula, a la qual donem sovint molta importància mentre oblidem que sempre estem enviant missatges a través d'altres vies, com ara la forma de la cara, el tipus d'escriptura i tota la comunicació no verbal, que inclou molts codis diferents". També ha intervingut en l'entrevista Germán Belda, pèrit cal·lígraf i grafòleg, que ha dit que "actualment la decodificació de tots els signes o petits trets que es comuniquen amb l'escriptura donen una gran quantitat d'informació, la qual cosa ens permet resoldre interrogants d'allò més difícils".
Xantal Laplana ha dit que el fòrum pot "aportar més coneixement, més aspectes sobre la investigació i un enriquiment a partir d'experiències d'altres països, ja que arreu del món s'utilitzen molt aquestes tècniques, per exemple en gestió de recursos humans". Teresa Baró ha destacat la importància "d'escoltar professionals, cosa que, tant per a investigadors com per a consultors o altres professionals, pot ajudar a conèixer novetats per aplicar a la feina diària". I Germán Belda ha assegurat que "aquesta oportunitat permetrà als professionals aplicar tècniques de manera més ràpida". 
Xantal Laplana ha explicat que el congrés es pot seguir per streaming, a través de la web del mateix fòrum, o de manera presencial, a partir de la tarda d'aquest dijous 25 de febrer. El congrés va adreçat sobretot a persones interessades i professionals de diverses àrees: ciències socials, dret, criminologia, educació, neuropsicologia, cossos de seguretat, arxivers, historiadors, documentoscòpia, perícia cal·ligràfica, recursos humans, directius en empreses, grafologia i mares i pares, entre d'altres. Els tallers especialitzats i les ponències estan definits en 5 grans blocs: Societat, Documentació, Grafologia com a ciència, Psicologia del Rostre i Llenguatge Corporal. Finalment, s'hi ha programat una taula Rodona titulada La importància de l’escriptura manuscrita” des de 3 visions: pedagògica, neuropsicològica i grafològica.
Es pot escoltar AQUÍ (minut 23'00") tota l'entrevista a Xantal Laplana, Teresa Baró i Germán Belda.

Més actualitat

INTERNACIONAL

Ernesto Pascual: "En aquest context, el president dels Estats Units no és tan fort com en altres països"

El doctor en relacions internacionals exposa que en aquest final de mandat pot haver-hi vetos mutus entre Trump i els demòcrates a la cambra baixa i el Senat

4 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

RÀDIO ESTEL

Ignasi Miranda: "Déu et parla de moltes maneres"

El periodista repassa la seva vida relacionada amb la fe i com va sentir la crida de Déu

4 novembre 2026

Eduard Buil, 

SEGURETAT DIGITAL

SOCIETAT

Bruno Pérez Juncà: "Som molt vulnerables davant la dependència tecnològica de la societat"

El divulgador en ciberseguretat alerta que els atacs als sistemes de refrigeració dels supermercats evidencien la importància de mantenir els dispositius actualitzats

3 novembre 2026

Redacció,