En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

Bel Pozueta (EH Bildu) reconeix que la nova Llei de Memòria Democràtica no permet saltar-se la Llei d'Amnistia del 77, però dona un marge de dos anys perquè es facin passos endavant

Des de la Comissió de la Dignitat veuen la nova llei "simbòlica" i asseguren que "la reparació a les víctimes queda despullada"

4 juliol 2022

Redacció

Comparteix

Aquest dilluns, la nova llei de Memòria Democràtica rebrà la llum verda a la Comissió de Justícia. La norma tirarà endavant amb els vots del PNB, EH Bildu, PDeCAT o Mas País, però sense el suport d'Esquerra.

Bildu hi votarà a favor després que s'hagi acceptat una esmena que demana la creació d'una comissió tècnica que farà un estudi sobre la vulneració de drets humans. Aquesta comissió podrà estudiar fets fins al 31 de desembre de 1983, quan Felipe González ja era al govern.

Bel Pozuelta, diputada d'EH Bildu per Navarra

La diputada d'EH Bildu per Navarra, Bel Pozueta, reconeix en una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel' reconeix que la nova llei de Memòria Democràtica no permet saltar-se la Llei d'Amnistia del 77, però dona un marge de dos anys perquè es facin passos endavant abans de presentar iniciatives per modificar el Codi Penal. Pozueta ha exposat que "no és la llei que haguessin volgut" i que tot i que hi ha avenços, la reparació no queda ben coberta del tot.

Josep Cruanyes, advocat i coordinador de la Comissió de la Dignitat

Per altra banda, l'advocat i coordinador de la Comissió de la Dignitat, Josep Cruanyes, ha assegurat a Ràdio Estel que "és una llei simbòlica" i que "la reparació a les víctimes queda despullada". Cruanyes ha reiterat que "després de tants anys s'ha de fer una llei definitiva de reparació transicional".

Entrevistes a Bel Pozueta, diputada d'EH Bildu, i Josep Cruanyes, advocat i coordinador de la Comissió de la Dignitat

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Ivan Labanda: "L'èxit dels musicals a Barcelona és molt variable"

Ivan Labanda

Parlem amb l’actor Ivan Labanda sobre 'Tootsie', l’adaptació musical de la pel·lícula estatunidenca que es representa al Teatre Apolo

18 novembre 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

Les claus de les reunions per al finançament autonòmic

L'economista Albert Sagués considera que cal definir com serà la liquidació de l'Estat després de la recaptació d'impostos

18 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Nota del Capítol de la Catedral de Barcelona

Aclariment de l'Hospital de Sant Pau al Capítol de la Catedral de Barcelona sobre les informacions que aquest centre hospitalari practicaria avortaments

17 novembre 2025

Redacció